1985-2007 yılları arasında yayımlanan kimya öğretim programlarındaki ve kitaplarındaki değişimler ve bu değişimler hakkında öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada; 1985 yılı ile 2007 yılı arasındaki Milli Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından yayımlanan ortaöğretim kimya dersi öğretim programlarındaki ve bu öğretim programlarına uygun olarak yayımlanan kimya ders kitaplarındaki değişimler hakkında öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Amaç doğrultusunda yapılan çalışmalar iki kısımdan oluşmaktadır. Birinci kısımda öğretmen görüşmelerinin soruları hazırlanmıştır. Görüşme sorularının hazırlanması aşamasında program ve kitap analizleri yapılmıştır. Programlar içerik (konu başlıkları ve konuların içerdiği kimya bilgileri) yönünden analiz edilmiştir. Bunun yanı sıra bu programlara göre hazırlanmış olan on kimya ders kitabı da biçim (görsel öğeler, örnekler ve çalışma soruları) yönünden incelenmiştir.İncelemeler sonucunda programlarda konu başlıkları, konuların içerdiği kimya bilgileri yönünden ve kitaplarda biçimsel yönde değişimler olduğu belirlenmiştir.Çalışmanın ikinci kısmında ise birinci bölümün sonuçlarından yola çıkarak hazırlanan mülakat soruları on üç ila yirmi yedi yıl arasında kimya öğretmenliği tecrübesine sahip on iki öğretmene yöneltilmiştir.Programlardaki değişimlerinin genellikle öğrenci seviyelerine, bilimsel ve teknolojik gelişmelere, modern anlayışların zaman içersinde programları etkilemesine dayalı olarak gerçekleştiği ve kitaplardaki değişimlerin ise öğrencinin aktif katılımını sağlamak, öğrencinin dikkatini çekmek, öğrencinin konuyu daha iyi hatırlamasını sağlamak ve özel sektörü yakalamak adına yapıldığı düşüncesi öğretmenler tarafından belirtilmiştir. The aim of this study includes the chemistry teachers? opininons about the changes in the chemistry textbooks and the secondary education chemistry curriculum published between 1985-2007 years by the Ministry of National Education, Board of Education and Discipline Council from 1985 till 2007.In according with this aim, the study includes two parts. The first part is about the preperation of questions for interview with the chemistry teachers. Within the context of the analyses for cirrucilum and preparing the questions for interview, the cirrucilum and tetbooks were analysed according to content (title topics and the topics including chemistry knowledge). In this context ten chemistry textbooks written according to this curriculum was analysed considering format ( visual items, examples and questions).As a results of this analyses, the differences were found in title topics, the topics including chemistry knowladge and the content of textbooks from 1985 till 2007.The second part of this study is about the application of the questions prepared in the first part to the 12 chemistry teachers having experience between 13 and 27 years.The achieved results showed that the changes in the curriculum within a period of time according to the teachers? options are because of the level changes of students, development in science and technology and the reflection of modern concept to education. As well evoluations in textbooks, provided students to be active participant in lessons and made them to create interest about the lessons, learn the topics easily and catch the quality of private sector.
Collections