Eğitim araştırmaları çerçevesinde okul müdürlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Okul müdürleri için özellikle karar verme sürecinde nesnel, geçerli ve güvenilir bilgilerin önemi büyüktür. Bu anlamda bilimsel araştırmaların okul müdürleri tarafından bilgi kaynağı olarak değerlendirilip kullanılması önem taşımaktadır. Eğitim araştırmalarının da bu kapsamda önemi açıktır. Bu araştırmanın amacı eğitim araştırmaları çerçevesinde okul müdürlerinin görüşlerinin değerlendirilmesini yapmaktır.Nitel bir çalışma olan bu araştırmada olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Tokat merkez ve merkeze bağlı köy ve kasabalarda görev yapan 50 okul müdürü oluşturmaktadır. Çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemine uygun olarak okulöncesi, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında görev yapan okul müdürleri arasından seçilmiştir. Aynı zamanda okul müdürlerinin yerleşim yerlerine göre köy, kasaba ve şehir merkezinde görev yapma durumları da dikkate alınmıştır. Görüşme tekniği ile toplanan verilerin çözümlenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; araştırmaya katılan okul müdürleri eğitimle ilgili yayın ve araştırmaların kendilerine yararı olduğu düşüncesini taşımalarına rağmen eğitimle ilgili yayın ve araştırmalardan az yararlandıkları veya orta düzeyde yararlandıkları bulunmuştur. Okul müdürlerinin çoğunluğunun bilimsel araştırma ile ilgili herhangi bir eğitime sahip olmadıkları ve eğitimle ilgili düzenli takip ettikleri süreli bir yayının bulunmadığı belirlenmiştir. Okul müdürlerinin genel olarak eğitim araştırmalarını güvenilir buldukları, eğitim veya eğitim yönetimi araştırmalarını gerekli gördükleri ve çoğunun yönetici olarak yaptığı işlerde (toplantı, okul içi uygulamalar vb.) düşüncelerini desteklemek amacıyla bir eğitim araştırmasını dayanak olarak göstermediği ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Bilimsel araştırma, Eğitim araştırması, Okul müdürü. Particularly for school principals, in the process of objective decision-making , current and reliable information is of great importance. In this sense, the use of scientific researches is important to be evaluated as a source of information by school principals. In this context the importance of educational research is clear. The purpose of this study is to assess the views of school principals within the framework of educational researches.In this qualitative research, case of science pattern is used. The universe of this research is the managers of the preschools, primary and secondary schools in the city center, towns and villages of Tokat. According to the purposefull sampling and maximum variety sampling, 50 school principals of preschools, primary and secondary schools are the samples of this research. Also, the managers' condition of working in a village, town or the city center is taken into account. Content analysis technique is used to analyse the data gained by interview technique.According to the findings of the research, while they think that the researches and publishings about education are useful for them, it is found that they make use of them at lower or medium levels. It is determined that most of the school principals don't have any education about scientific research and they don't follow or subscribe a publication about education regularly.It has come out that the school principals think that the education researches are reliable in general and the school principals see education researches as necessary, but most of them don't make use of any education researches to support their ideas when they perform an action as a school principal (e.g. meetings, workshops at school etc).Keywords: Scientific research, Educational research, School principal.
Collections