Show simple item record

dc.contributor.advisorUsta, Erdoğan
dc.contributor.authorAkkanat, Çiğdem
dc.date.accessioned2021-05-07T12:01:45Z
dc.date.available2021-05-07T12:01:45Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/617369
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin bilimsel yaratıcılık düzeylerinin incelenmesidir. Ayrıca bu çalışmada öğrencilerin bilimsel yaratıcılıkları ile cinsiyet farklılıkları, bilimin doğası hakkındaki görüşleri ve fen ve teknoloji dersine yönelik tutumları arasındaki ilişki incelenmiştir.Araştırmanın örneklemini 2011-2012 eğitim öğretim yılında Tokat ilindeki ilköğretim okullarından tabakalı örnekleme ile seçilen 300 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada öğrencilerin bilimsel yaratıcılıklarının ölçülmesi amacıyla `Bilim Alanında Yaratıcılık Testi geliştirilmiştir. Geliştirilen testin uyumluluk geçerliliğinin belirlenmesi için daha önce aynı amaçla Hu ve Adey (2002) tarafından geliştirilen `Bilimsel Yaratıcılık Testi kullanılmıştır. Öğrencilerin bilimin doğası hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi için Çelikdemir (2006) tarafından hazırlanan `İlköğretim Düzeyi İçin Bilimin Doğası Ölçeği kullanılmıştır. Fen ve Teknoloji dersine yönelik tutumun belirlenmesi içinse Akınoğlu (2001) tarafından geliştirilen `Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Geliştirilen testin geçerlilik ve güvenilirliğinin belirlenmesi amacıyla kolay örnekleme yöntemi yoluyla seçilen 180 ilköğretim öğrencisiyle deneme uygulaması yürütülmüştür. Tokat ilinde yapılan asıl uygulama sonucunda elde edilen bulgulara göre; Fen ve teknoloji dersine yönelik tutum ile bilimsel yaratıcılık arasında anlamlı ilişki bulunmuştur. Öğrencilerin bilimsel yaratıcılıkları ile bilimin doğası hakkındaki görüşleri arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Anlamlı düzeyde cinsiyet farklılığı bulunmamıştır. Ayrıca öğrencilerin bilimsel yaratıcılıklarının düşük ve orta düzey arasında değişmekte olduğu ve testteki sorulara verilen cevapların ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinden beklenenin çok altında olduğu ve çoğunlukla sıradan olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate scientific creativity level of elementary seventh grade students. Additionally, relationship between students? scientific creativity and gender differences, views of nature of science attitude towards science and technology class were investigated. The participants of the research were consisted of 300, 7th grade students who attend to schools in Tokat during 2011-2012 academic year and were selected with stratified sampling method. `Creativity in Science Test, CST?, which was developed by the researcher to determine the scientific creativity level, was used. `Scientific Creativity Test developed previously by Hu&Adey (2002) for the same purpose was used to determine Creativity in Science Test?s concurrent validity. ?Nature of Science Questionnaire for Elementary Level? questionnaire developed by Çelikdemir (2006) was used to assess students? understanding of nature of science. And lastly, `Attitudes towards Science and Technology Class Questionnaire?, developed by Akınoğlu (2001) was used to assess students? attitudes towards science class. To investigate reliability and validity of CST, a trial study was conducted with 180 participants selected with convenience sampling. According to findings of the main study conducted in Tokat, a significant relation was found between scientific creativity and attitude towards science class. It was found that there was a meaningful difference between students? scientific creativity level and their view of nature of science. No significant gender differences were found. Furthermore, it has been found that students? scientific creativity varied between low and moderate and the answers given to the questions on the test were lower than expected and were mostly ordinary.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin bilimsel yaratıcılık düzeylerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigating scientific creativity level of seventh grade students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmScience lesson
dc.subject.ytmCreativity
dc.subject.ytmScientific skill
dc.identifier.yokid443251
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid293222
dc.description.pages190
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess