Tokat ili örneğinde zorunlu okul öncesi eğitim pilot uygulamasının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Türkiye?de oniki yıllık zorunlu eğitim öncesi, 2009?2010 öğretim yılında uygulanmaya başlanan zorunlu okul öncesi eğitim pilot uygulama sürecinin değerlendirmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda; Tokat ili genelinde 2010-2011 öğretim yılında görev yapan İl Milli Eğitim Müdürlüğü yöneticilerinin, okul öncesi eğitim hizmeti veren Milli Eğitim Bakanlığı?na bağlı resmi ilköğretim okullarında görev yapan okul yöneticilerinin, okul öncesi eğitim öğretmenlerinin ve 5 yaş grubunda öğrenim gören çocukların velilerinin, zorunlu okul öncesi eğitim pilot uygulaması hakkındaki görüşleri değerlendirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu; 346 okul yöneticisi, 262 okul öncesi eğitim öğretmeni, 624 veli ve 6 İl Mili Eğitim Müdürlüğü yöneticisi oluşturmuştur. Tarama modeli ile yapılan araştırmanın verileri; okul yöneticileri ve okul öncesi eğitim öğretmenleri için araştırmacı tarafından geliştirilen ?Zorunlu Okul Öncesi Eğitim Pilot Uygulamasını Değerlendirme Ölçeği?, veliler için ?Veli Değerlendirme Formu? ve İl Mili Eğitim Müdürlüğü yöneticileri için yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak elde edilmiştir.Araştırma sonucunda; İl Mili Eğitim Müdürlüğü yöneticilerinin, okul yöneticilerinin, okul öncesi eğitim öğretmenlerinin ve velilerin genel olarak zorunlu okul öncesi eğitim pilot uygulaması hakkında olumlu bir görüşe sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Pilot uygulama sürecinde öğretmenler, okul yöneticilerine göre daha fazla katılım ile okullarda/sınıflarda fiziksel altyapı yetersizliklerin olduğunu ifade etmişlerdir. İl Mili Eğitim Müdürlüğü yöneticileri ise, yönetici ve öğretmenler gibi birtakım sorunların yaşandığını kabul ederken, bu sorunların çözülebildiğini ifade etmişlerdir. Bu bakımdan, vkatılımcıların genellikle görev alanları ile ilgili sorunlara odaklandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Velilerin çoğunlukla katılım gösterdiği görüşler arasında, okul öncesi eğitimfinansmanının devlet tarafından karşılanması gerektiği düşüncesi yer almaktadır.Zorunlu okul öncesi eğitim pilot uygulamasının değerlendirilmesine ilişkin görüşler, pilot uygulama sürecinde birtakım sorunların yaşandığına işaret etmektedir. Ancak personel istihdamı ve finansman kaynağı vb. planlamaları içeren uzun dönemli politikalar ile bu sorunların aşılabileceği düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Okul öncesi eğitim, Pilot uygulama, Zorunlu eğitim The purpose of this research is to evaluate the process of the compulsory pre-school education which has been started in 2009-2010 academic year before twelve-year compulsory education in Turkey. For this aim, views of administrators in charge in Tokat provincial educational directorates, school administrators and pre-school education teachers working in public primary schools in Tokat dependent on The Ministry of National Education in 2010-2011 academic year and parents of 5-years old children in pre-school education about the pilot application of the compulsory pre-school education wereexamined. The sample of the research consisted of 346 school administrators, 262 preschool teachers, 624 parents and 6 administrators in charge in Tokat provincial educational directorates.Survey method was used in the study and the data of the research was acquiered with the ?Compulsory Pre-School Education Pilot Application Rating Scale? for the schooladministrators and pre-school education teachers, semi-structured interview form for theadministrators in charge in Tokat provincial educational directorates and evaluation form for the parents.As a result, for the most part of the administrators in charge in Tokat provincial educational directorates, school administrators, pre-school education teachers and parents have a positive perception on the pilot application of the compulsory pre-school education. In process of the pilot application, pre-school teachers have expressed with more turnout rather than school administrators that there are deficiencies of the basic pyhsical facilities in schools and classes. While administrators in charge in Tokat provincial educational viidirectorates have acknowledging like school administrators and pre-school education teachers that there are some matters, they also have expressed that these matters could be resolved. Therefore, it was found out that the participants generally have focused on their own matters in their purview. One of the most well-attended view that expressed by parents is pre-school education must be financed by the state.The views relating to evaluation about the pilot application of compulsory preschool education, have indicated that there were some matters during the pilot application. Although, it is thought that these matters can be solved by long-term state policies that includes planning of personnel employment, financial resources allocation, etc.Keywords: Compulsory education, Pilot application, Pre-school education
Collections