İlköğretim 3.sınıf Türkçe ders kitapları ve Öğretmen Kılavuz Kitabı`nın yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına uygunluk düzeyi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada ilköğretim 3.Sınıflarda okutulmakta olan Türkçe Ders Kitabı, Öğrenci Çalışma Kitabı ve Öğretmen Kılavuz Kitabı yapılandırmacı öğrenme anlayışı esas alınarak hazırlanan birtakım ölçütler doğrultusunda incelenmeye çalışılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmış olup, araştırmanın evrenini 2012-2013 eğitim-öğretim yılında ilköğretim 3.sınıflarda okutulması için Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu tarafından onaylanan Türkçe Ders ve Öğrenci Çalışma Kitabı ile Öğretmen Kılavuz Kitapları oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise; 2012-2013 eğitim öğretim yılında ilköğretim 3. sınıflarda okutulmakta olan kitaplar içerisinden random yoluyla belirlenen Dörtel Yayınevine ait Türkçe Ders ve Öğrenci Çalışma Kitabı ile Öğretmen Kılavuz Kitabı oluşturmaktadır. Belirlenen kitaplar araştırmacı tarafından hazırlanan ölçütler doğrultusunda incelenmiş ve birtakım bulgulara ulaşılmıştır.Araştırmada elde edilen bulgulara göre; Türkçe Ders Kitabı görseller yönünden ve metin görsel uyumu açısından yetersiz görülmüş, temalara göre metinlerin tam olarak farklı boyutları yansıtmadığı ve bazı metinlerin tekrar gözden geçirilerek gerekirse çıkarılması gerektiği kanısına varılmıştır. Türkçe Öğrenci Çalışma Kitabı?nda da görsel okuma ve görsel sunu alanında yetersiz etkinliklerin olduğu, yapılandırmacı anlayışın dayandığı çoklu zekâyı tam olarak yansıtmadığı, metne bağlı soruların çokça yer alıp farklı düşünmeye ve araştırmaya yönelten etkinliklere yer verilmediği kanısına varılmıştır. Öğretmen Kılavuz Kitabı?nın ise araştırmaya sevk edici nitelikte olmadığı, ölçme değerlendirmede yeterli olmadığı, yönergeler sunmada başarısız olduğu ve yöntem teknikler konusunda hatalarının olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen bulgulara göre birtakım öneriler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: yapılandırmacı öğrenme anlayışı, ilköğretim, ders kitabı. In this study, the Turkish Textbook, Student Workbook and Teacher's Guidebook, used in the 3rd grade of primary school, was examined in accordance with certain criteria developed on the basis of constructivist learning approach. Survey model has been used in the study, and the study population consists of the Turkish Textbook, Student Workbook and Teacher's Guidebook approved by the Turkish Ministry of National Education Board of Education to be used in the 3rd grade of primary schools in 2012-2013 school year. And the study sample consists of Turkish Textbook, Student Workbook and Teacher's Guidebook of Dortel Publications, which are randomly selected among the books used in the 3rd grade of primary schools in 2012-2013 school year. The selected books were examined in accordance with criteria developed by the researcher, and a number of conclusions were made.According to the findings obtained in the study; Turkish Textbook was found insufficient in terms of the images and text-image integration, texts do not reflect the different dimensions exactly based on themes, and it was concluded that some of the texts should be revised or removed if necessary. Moreover, it was concluded that there are insufficient activities in terms of visual presentation and reading in Turkish Student Workbook, the book does not reflect the multiple intelligence, which the constructivist approach is based on, there are lots of questions connected with the text, but it has no activities that encourage to explore and to think differently. And for the Teacher's Guidebook, it was concluded that it is doesn't promote exploring, it is insufficient in measurement and evaluation, it fails to provide instructions and have deficiencies in methods and techniques. Some recommendations were presented based on the findings obtained.Keywords: constructivist learning approach, primary education, textbook.
Collections