Bilgisayar destekli matematik öğretiminin (BDMÖ) akademik başarıya etkisi: Bir meta analiz çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, literatür taraması sonucu ulaşılabilen Türkiye?de yapılmış ve bilgisayar destekli öğretimin matematik başarısı üzerindeki etkisini konu alan çalışmaları inceleyip, hazırlanan kodlama formu aracılığıyla meta analize dahil edilme kriterlerine uygun olan 40 bireysel çalışmanın istatistiksel verilerini meta analiz yöntemiyle birleştirerek, Bilgisayar Destekli Matematik Öğretiminin (BDMÖ), akademik başarı üzerindeki genel etkisini belirlemektir. Eğitim Bilimlerinde meta analiz yöntemiyle yapılan çok fazla çalışmanın olmayışı ve yapılan bu tez çalışmasının konuyla ilgili genel sonucu görmemize yardımcı nitelikte olması araştırmanın önemini ortaya koymaktadır.Araştırmaya dahil edilen çalışmalar, gerek çalışma dizaynı gerekse değişkenler bakımından çeşitlilik gösterdiğinden Rasgele Etki Modeli kullanılmıştır. Ortak ölçü birimleri; etki derecesi ve varyanslar hesaplandıktan sonra, homejenlik testi Q istatistiği yapılmıştır. Etki derecelerinin istatistiksel bakımdan anlamlı düzeyde heterojen (QB > ?2.95 ; p < .05) olduğu görülen durumlarda heterojenlik derecesini belirlemek amacıyla I2 istatistik değeri hesaplanmıştır. Verilerin analizinde MetaWin 2.0 ve SPSS 15.0 paket programları kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, BDMÖ?nün akademik başarı üzerinde genel olarak, pozitif yönde ve geniş ölçüde (QT= 30.1670; p= .8439) etkiye sahip olduğu ve araştırmaya dahil edilen çalışmaların etki büyüklüklerinin homojen olduğu görülmüştür. Hesaplanan hata koruma sayısının (Fail-Safe N) Rosenthal yöntemine göre 902.2 çıkmış olması 40 çalışmayla yapılan bu meta analiz çalışmasının güvenirliğinin oldukça yüksek olduğunu göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Bilgisayar Destekli Öğretim (BDÖ), Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi (BDMÖ), Akademik Başarı, Matematik Başarısı, Meta Analiz The aim of the study is to determine the overall effects of Computer Assisted Mathematics Education (CAME) on academic achievement. After a through literature scanning, the studies, completed on a Turkish sample, on the effect of Computer Assisted Education (CAE) on mathematics achievement are examined. As a result of this examination, the statistical data of 40 self-studies, which are in accordance with inclusion criteria of meta analysis prepared via a coding form, are combined. Inadequate of studies held on the topic in meta analysis of Educatioanl research proves the importance of study for that it makes it possible for us to see the overall effects of the methods or application carried in the studies.Random Effect Model is used because the studies included in the research ranged in terms of both study design as well as the variables. After calculating the common units of measurements; effect size and variance, Q statistics was used to test the homogeneity of studies both overall and on between/within design levels for each selected variable. I2 statistics was calculated to determine the degree of heterogeneity when effect sizes were statistically significant heterogenous (QB > ?2.95 ; p< .05). MetaWin 2.0 and SPSS 15.0 package programmes were used in analysis of the data.As a result of this study, it was seen that the effect of Computer Assisted Mathematics Education (CAME) on academic achievement is generally positive and at large scale (QT= 30.1670; p= .8439) and that the effect sizes of the studies included in this research are homogenous. Fail-Safe N calculated with Rosenthal method reveals 902.2, which shows that reliability of this study ?a combination of 40 studies- is quite high.Keywords: Computer Assisted Education (CAE), Computer Assisted Mathematics Education (CAME), Academic Achievement, Mathematics Achievement, Meta Analysis
Collections