İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin okul ortamındaki duygusal durumlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin okulda yaşadıkları duyguları incelemektir. Araştırmanın örneklemini 2012-2013 eğitim öğretim yılında Malatya il merkezindeki 10 farklı ilkokulda öğrenim görmekte olan 516?sı kız, 484?ü erkek toplam 1000 ilkokul 4. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada öğrencilerin okulda yaşamış oldukları bir takım duyguları (ilgili, güçlü, coşkulu, gururlu, uyanık, moralli/istekli, kararlı, dikkatli, canlı, sıkıntılı, heyecanlı, üzgün, utanmış, kaygılı, tedirgin, suçluluk, ürkeklik, düşmanca duygular, sinirlilik, korkaklık) ne derece yaşadıklarını ortaya koymak amacıyla, Negatif-Pozitif Duygu Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizlerinde T-Testi ve Tek Varyans (ANOVA) testine yer verilmiştir.Ayrıca ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin okul içinde yaşadıkları genel duygu durumunu ortaya koymak için 150 öğrenciye açık uçlu bir soru (Genel olarak, okulda bulunduğunuz süre içinde olumlu veya olumsuz ne gibi duygular hissediyorsunuz? Yazınız.) sorulmuştur.Ölçek, araştırmacı tarafından katılımcılara ulaştırılmış olup anketlerin dönüşümü araştırmacı tarafından sağlanmıştır. Elde edilen verilerin istatistikî analizi yapılmış olup sayısal bulgular ve tablolar haline getirilerek yorumlanmıştır. Araştırma sonunda ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin; cinsiyet, okul arkadaşlarıyla iletişim düzeyi, sınavlarda yaşamış oldukları kaygı, sınıf ve okulun fiziksel koşullarından memnun olma durumuna göre duygusal durumlarında değişim yaşadıkları gözlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin genel olarak okul ortamında ?sevinçli?, ?mutlu?, ?heyecanlı? ve ?üzüntülü? oldukları yönünde görüş bildirdikleri gözlenmiştir. Bu çalışmada elde edilen bulgular, mevcut durumu tespit etme ve benzer çalışmaları teşvik açısından önem arz etmektedir.Anahtar Kelimeler: Okul, duygu, duygusal yaşantılar, ilkokul öğrencileri. The aim of this study is to examine the 4th grade students? feeling which they had at school. The sample of the research is made up of 1000 students, all of whom attend 10 different schools in the center of Malatya in 2012-2013 academic year and are 4th grade students and 516 of them are girsl and 484 of them are boys. In the study, Negative- Positive Feeling Scale was used to reveal the feeling which the students feel at school, such as interested, strong, enthusiastic, proud, alert, eager, decisive, careful, alive, bored, excited, upset, embarassed, worried, uneasy, guilty, afraid, hostile feelings, angry and timid.Ti-Test and Single Variance (ANOVA) was used in the analysis of the data collected.Also, an open-ended question was asked 150 students to show the general feeling condition of the 4th grade students and this was ?Normally, what kind of positive and negative feelings do you have when you are at school. Please, write.?The sample was delivered the participants by the researcher and the transformation of the surveys was carried out by the researcher. The statistical analysis of the data collected was performed and evaluated as the numerical findings and charts.At the end of the study, it has been observed that 4th grade students had some changes in their emotional conditions related to the sex, communication level with their school friends, anxiety during the exams and contentment with the phsical conditions of the class and the school. Moreover, it has been observed that the students expressed they generally had some feelings at school such as joyful, happy, excited and worried. The findings obtained in the study are of great significance in terms of establishing the present situations and encouraging the similar studies.Key Words: School, feeling, emotional lives, primary school students
Collections