İlkokul 4, sınıf öğrencilerinin sınıftaki duygularının ve sınıf içi aidiyet duygularının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı ilkokul 4. Sınıf öğrencilerinin sınıftaki duygularının ve sınıf içi aidiyet duygusunun çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini 243?sı kız, 257? si erkek toplam 500 ilkokul 4. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada ilkokul 4.sınıf öğrencilerin sınıf içi aidiyet duygularını çeşitli değişkenler açısından incelemek amacıyla, Olumlu-Olumsuz Duygu ölçeği, Benim Sınıfım Envanteri, Aidiyet Duygusu Ölçeği ve Akademik Sosyal Öz Yeterlilik Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizlerinde frekans, yüzde, parametrik olan Bağımsız grup( t -Testi) , Tek Yönlü Varyans (ANOVA) testi, Regresyon ve Korelasyon analizine yer verilmiştir. Anket, araştırmacı tarafından katılımcılara ulaştırılmış olup anketlerin dönüşümü araştırmacı tarafından sağlanmıştır. Araştırma sonucunda İlkokul 4. Sınıf öğrencilerinin aidiyet duygularını etkileyen bir çok faktör olduğu tespit edilmiştir. Öğrencinin sınıfta beslediği olumlu ve olumsuz duygunun, sınıfı benimsemenin, öğrencinin akademik öz yeterliliğinin, sınıf mevcudunun, sınavlarda yaşanılan kaygının öğrencilerin aidiyet duygularını etkilediği sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Olumlu-Olumsuz Duygu, Sınıf İçi Aidiyet Duygusu, Bağlılık, Akademik Öz Yeterlilik Primary aim of this study is to identify the factors of 4. Grade students? sense of belonging in the classroom that affect the study. Primary aim of this study is to identify fourth students in the class in terms of a variety of variables to examine feelings and a sense of belonging in the classroom that affect the study. The research sample is composed of 243 girls, 257 boys who are forth student of a total of 500 primary school seniors. In the study in order to determine the factors that affect their sense of belonging of 4th year primary school students in the classroom, Positive-Negative Affect Scale, My Class Inventory, Sense of Belonging Scale and the Academic Self-Efficacy Scales were used. In the analysis of given data, frequency, percent, Parametric Independent group (T-test) and one of Variance (ANOVA), Regression Analysis and Pearson Correlation test are given. The questionnaire has been sent to participants by the researcher and returning questionnaire is provided by the researcher.As a conclusion , lots of factors have been found affecting the sense of belonging of 4 Grades. It is founded that Positive and negative emotions fostered by the student in the classroom, enjoying class-atmosphere , the student's academic self-sufficiency, class size, exam anxiety affect students ' sense of belonging.Keywords: Positive and Negative Affect, Classroom Sense of Belonging, Commitment, Academic Self-Sufficiency
Collections