İlköğretimde müzik öğretmeninin kullandığı çalgının öğrencinin derse ilişkin tutumuna etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; ilköğretimde müzik öğretmeninin kullandığı çalgının öğrencinin müzik dersine ilişkin tutumuna etkisini araştırmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Antalya merkez ilçe olan Kepez?deki Yenimahalle İlköğretim Okulu?nun üç sınıfında öğrenim görmekte olan 88 altıncı sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışma gruplarının homojenlik dağılımına Levene testi ile bakılmıştır. Gruplar arası homojenlik olduğu tespit edilmiştir. Çalışmada deneysel desen?in çok değişkenli model çeşidi kullanılmıştır. Öğrencilerin müzik dersine ilişkin tutumları, tek boyutlu beşli likert tipi Umuzdaş Müzik Dersi Tutum Ölçeği ile ölçülmüştür. Verilerin çözümlenmesi için SPSS 16.0 paket programından faydalanılmıştır. Bağımsız değişkenlerin (öğretmenin kullandığı çalgılar) bağımlı değişken (öğrencinin derse ilişkin tutumu) üzerindeki etkilerini analiz etmek için Anova Testi kullanılmıştır. Anova Testi sonuçlarına göre öğrencilerin; öğretmenin derste kullandığı çalgılar ile (elektronik org, blok flüt, keman) müzik dersine ilişkin tutumları arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Başka bir değişle öğretmenin kullandığı çalgıya göre, öğrencilerin müzik dersine ilişkin tutumları anlamlı bir şekilde değişmektedir. Gruplar arasındaki farkın kaynağını bulmak amacıyla yapılan Scheffe testinin sonuçlarına göre öğretmenin derste blok flüt ile öğretim yaptığı sınıftaki öğrencilerin ve öğretmenin derste elektronik org ile öğretim yaptığı sınıftaki öğrencilerin müzik dersine ilişkin tutumlarının öğretmenin derste keman ile öğretim yaptığı sınıftaki öğrencilerinkinden daha olumlu olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: İlköğretim, müzik öğretmeni, öğrenci, çalgı, tutum. The aim of this study is to investigate the impact of musical instrument on the attitudes of the pupils towards the music class. The sample in the study consists of 88 6th year pupils in three classes of Yenimahalle Secondary School, in Kepez, a central province of Antalya. The homogenity distribution of the participant groups in the study was explored via the Levene test. It was revealed that the groups are homogenous. In the study, the experimental model with multiple variables was employed. The pupils? attittudes towards the music class were measured by means of one dimensional 5-Likert attitude scale by Umuzdaş. In the data analysis, the SPSS 16.0 version was utilized. In order to analyze the effects of the independent variables (the musical instruments that the teacher plays) on the dependent variable (the pupils? attitudes towards the lesson), the ANOVA test was used.In accordance with the results of the ANOVA test, a significant difference was observed between the pupils? attitudes towards the musical instruments that the teacher used in the classroom (i.e. the keyboard, the block flute, and the violin) and the pupil?s attitudes toward the music lesson. In other words, the pupils? attitudes towards the music lesson changes in line with the musical instrument that the teacher played in class. According to the results of the Scheffe test results, which was administered so as to find out the motive behind the difference between the groups, it was revealed that the pupils in the classroom where the teacher did the class using the block flute as the musical instrument and those whose teachers did the class using the keyboard developed more favourable attitudes towards the music class than those whose teachers used the violin in class exclusively.Key words: The secondary school, the music teacher, the pupil, the musical instrument, the attitude
Collections