Hazırlık sınıfı öğrencilerinin öğrenme ve düşünme stilleri ile yabancı dilde kelimenin anlamını tahmin etme başarıları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada İngilizce hazırlık sınıfı öğrencilerinin öğrenme stilleri ve düşünme stilleri ile yabancı dilde bağlamdan kelimenin anlamını tahmin etme başarıları arasındaki ilişki incelenmiş; tespit edilen öğrenme stilleri ve düşünme stillerinin cinsiyet, yaş, mezun olunan okul türü ve öğrencilerin üniversiteye girmiş oldukları puan türüne göre anlamlı farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Araştırmanın evrenini 2012-2013 öğretim yılı güz döneminde Karabük Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu'nda İngilizce hazırlık sınıfı okumakta olan 5833 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise bu öğrenciler arasından tabakalı örnekleme yolu ile seçilen 408 öğrenci meydana getirmektedir.Araştırmada veri toplama aracı olarak Reid (1987) tarafından geliştirilen, Tabanlıoğlu (2003) tarafından Türkçe'ye uyarlanarak geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan `Algısal Öğrenme Stili Tercihleri Ölçeği (AÖSTÖ)(Perceptual Learning Style Preferences Questionnaire) (PLSPQ)`; Sternberg ve Wagner (1992) tarafından geliştirilen, Türkçe geçerlik, güvenirlik çalışmaları Buluş (2006) tarafından gerçekleştirilen `Düşünme Stilleri Envanteri (DSE)` ve öğrencilerin bağlamdan kelimenin anlamını tahmin etme başarılarını ölçmek için araştırmacı tarafından düzenlenen okuma metni kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde ortalama, standart sapma, t-testi, kruskal wallis testi, tek yönlü varyans analizi ve korelasyon analizi (spearman) uygulanmıştır.Araştırmanın sonucunda öğrencilerin algısal öğrenme stilleri ile yaş arasında anlamlı fark bulunamazken; cinsiyet, mezun oldukları okul türü ve üniversiteye girmiş oldukları puan türü arasında istatistiksel açıdan anlamlı fark saptanmıştır. Öğrencilerin yabancı dilde kelimenin anlamını tahmin etme başarıları ile görsel ve dokunsal öğrenme stilleri arasında düşük düzeyde negatif yönde bir ilişki tespit edilmiştir. Düşünme stilleri açısından sonuçlara bakıldığında, öğrencilerin düşünme stilleri ile yaş arasında anlamlı bir fark bulunamazken; cinsiyet, mezun oldukları okul türü ve üniversiteye girmiş oldukları puan türü arasında istatistiksel açıdan anlamlı fark saptanmıştır. Öğrencilerin yabancı dilde kelimenin anlamını tahmin etme başarıları ile monarşik düşünme stili ile arasında düşük düzeyde negatif yönde bir ilişki olduğu bulgusu elde edilmiştir.Anahtar Sözcükler: Öğrenme Stilleri, Düşünme Stilleri, Bağlamdan Kelimenin Anlamını Tahmin Etme In this study, the relationship between learning styles and thinking styles among Karabük University English preparatory class EFL learners and their success in lexical inferencing are observed. It is also researched whether there is a significant diffference between students' learning and thinking styles and their gender, age, school type and score type.The population of this study consists of 5833 university preparatory class students from Karabük University in the first term of 2012-2013 educational year. The sample constitudes of 408 university preparatory class students. With the aim of identifying students' learning styles and thinking styles, Reid's (1987)`Perceptual Learning Style Preferences Questionnaire` which its reliability and validity studies were performed by Tabanlıoğlu (2003) and Sternberg-Wagner's (1992)`Thinking Styles Inventory` which its reliability and validity studies were performed by Buluş (2006) were administered to students. In order to identify students' success in lexical inferencing, the reading passage prepared by researcher was administered to students. In data analysis; means, standart deviations, t-test, kruskal-wallis test, one way analysis of variance and correlation analysis (spearman) were employed.Results show that students' preferred learning styles have significant differences in terms of gender, school types they graduated from and score type they used while registering university, but there is no meaningful difference according to age. It is also found that there is a low and negative relation between students' lexical inferencing success and visual and tactile learning styles. As to thinking styles, it is observed that students' preferred thinking styles have significant differences in terms of gender, school types they graduated from and score type they used while registering university, but there is no meaningful difference according to age. It is also found that there is a low and negative relation between students' lexical inferencing success and monarchic thinking styles.Keywords: Learning Styles, Thinking Styles, L2 Lexical Inferencing
Collections