Üniversite öğrencilerinin özgecilik düzeylerinin yordayıcısı olarak yaşam amaçları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalı?mada, üniversite öğrencilerinin ya?am amaçlarının özgecilik düzeyleri üzerindeki yordayıcı rolünün ara?tırılmasının yanı sıra demografik özelliklere bağlı olarak üniversite öğrencilerinin ya?am amaçlarında ve özgeci davranı? düzeylerinde anlamlı bir farklılık olu?up olu?madığının incelenmesi amaçlanmı?tır. Ara?tırma ili?kisel tarama modelinde yapılan bir çalı?ma olup, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Amasya Üniversitesi?nde öğrenim gören 266 kız ve 184 erkek öğrenciden olu?an çalı?ma gurubu ile yürütülmü?tür. Ara?tırmada veri toplama araçları olarak; ?lhan (2009) tarafından geli?tirilen Ya?am Amaçları Ölçeği, Akbaba (1994) tarafından geli?tirilen Özgecilik Ölçeği ve ara?tırmacı tarafından hazırlanan ki?isel bilgi formu kullanılmı?tır. Yapılan analizler sonucunda üniversite öğrencilerinin içsel ya?am amaçları ile anne-baba ya?am durumu ve sınıf düzeyi deği?kenleri arasında anlamlı bir ili?ki olduğu, ayrıca dı?sal ya?am amaçları ile sınıf düzeyi deği?keni arasında anlamlı bir ili?kinin olduğu anla?ılmaktadır. Öğrencilerin özgecilik düzeyleri ile anne-baba ya?am durumu deği?keni ve sınıf düzeyi deği?keni arasında anlamlı bir ili?kinin olduğu ortaya çıkmı?tır. Öğrencilerin özgecilik düzeyleri ile içsel ya?am amaçları arasında vpozitif yönde anlamlı bir ili?ki olduğu gözlenmi?tir (r=.414, p<.05). Yine aynı ?ekilde öğrencilerin özgecilik düzeyleri ile dı?sal ya?am amaçları arasında pozitif yönde anlamlı bir ili?ki olduğu gözlenmi?tir (r=.181, p<.05). ?çsel ya?am amaçları ile özgecilik arasındaki doğrusal anlamlı ili?ki olduğu anla?ılmaktadır. Yapılan regresyon analizi sonuçlarına göre öğrencilerin içsel amaç düzeylerinin özgecilik düzeylerini anlamlı yordayıcısı olduğu bulgusuna ula?ılmı?tır (p<.05). Ancak dı?sal amaçların öğrencilerin özgecilik düzeyinin anlamlı yordayamadığı ve önemli etkiye sahip olmadığı sonucuna ula?ılmı?tır (p>.05). In this study ,the research of The role of University Students? prediction of their life purpose?s altruism level has been aimed right along with if there are any meaningful differences in their altruism level and life purpose depending on demographical features. The research was done with relational screening model and a group of students from 266 girls and 184 boys studying at Amasya University. Life Purpose Scale developed by ?lhan (2009), Altruism Scale developed by Akbaba (1994) and The Personal ?nformation Form prepared by the researcher were used as the data collecting tools in this research. As results of the analyses, ?t was understood that there is a meaningful relation among their inner lives? purposes and fathers? existence and their class levels , and there is a meaningful relation between their external purposes and class level variance .It was seen that there is a meaningful relation among The students? vialtruism level , their fathers?s existence and class level variance. It was observed that there is a postive meaningful relation between their altruism level and inner life purposes (r=.414, p<.05). In the same way It was observed that there has been a positive meaningful relation between their altruism level and external life purposes (r=.181, p<.05). As the correlation rate between their altruism level and inner life purposes is positive,it was understood that the relation between them is seen positive as well.According to the results of the regression analysis levels it was discovered that the students? inner purpose levels are the predictors of their altruism levels (p<.05).However it was concluded that The students?s external purposes can not predict their altruism levels and have no important effect on it.
Collections