Bir eğitsel oyunun tasarlanması ve Facebook sosyal ağına uyarlanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnternetin büyük bir hızla geliştiği ülkemizde 20 milyon kayıtlı genişbant abonesi ve 45 milyon İnternet kullanıcısı bulunmaktadır (BTK, 2013). Comscore (2013) tarafından yapılan bir araştırmaya göre bu kullanıcıların %37.3 15-24, %31.3'i ise 25-34 yaş aralığında olup Avrupa'nın en genç İnternet kullanıcı gurubunu oluşturmaktadır. İnternet üzerinde harcanan aylık zaman incelendiğinde Türk İnternet kullanıcıları İngiltere'den sonra 31 saat ile ikinci sırada bulunmaktadırlar. Sosyal ağlarda harcanan aylık zamanda ise 11.2 saat ile dünyada 5. sırada bulunmaktadır. Görüldüğü üzere Türk kullanıcılar, İnternette geçirdikleri sürenin üçte birini sosyal ağlarda geçirmektedir. 2013 yılı Şubat ayında 23,541,049 kullanıcı 11,2 saatlerini Facebook sosyal ağı üzerinde geçirmişlerdir (Connectedvivaki, 2013). Sosyal ağ kullanımı incelendiğinde ise en çok kullanılan sosyal ağ sitesinin 32,438,200 kullanıcıyla Facebook olduğu görülmektedir (Socialbakers,2013). Facebook bir milyara yakın kullanıcısı ile İnternet kullanıcıları arasında en çok ziyaret edilen web sayfası olmuştur (Internetworldstats, 2013). Türkiye Facebook kullanımında Avrupa'da birinci dünyada ise altıncı sırada bulunmaktadır (Socialbakers, 2013). Facebook içerdiği etkileşim, iletişim araçları ve uygulama geliştirme altyapısı sayesinde eğitsel anlamda önemli bir potansiyele sahiptir. Eğitsel Bilgisayar oyunları ise öğrenmeyi eğlenceli hale getiren uygulamalar olarak karşımıza çıkmaktadırlar. Eğitsel bilgisayar oyunlarını geniş bir çevreye ulaştırmak ve oyunlar içerisindeki sosyal iletişimi sağlamak amacıyla Facebook'un etkin bir ortam olduğu görülmektedir. Bu çalışmada Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı müfredatında bulunan Turizm Coğrafyası dersi konularından Türkiye'deki tarihi ve kültürel değerler ile `Türkiye'nin Turistik Yerleri` isimli eğitsel bir oyun Dijital Oyun Tabanlı Öğrenme Modeline göre geliştirilerek Facebook sosyal ağına entegre edilmiştir. Geliştirilen oyun üç aşamadan oluşmaktadır. Birinci aşamada öğrenciye konu hakkında ön bilgi veren karşılama ekranı, ikinci aşamada yap-boz parçalarından Türkiye haritasının oluşturulduğu ekran, üçüncü aşamada ise kullanıcının harita üzerinde resimlerle eşleştirme yaptığı ekran bulunmaktadır. Öğrencinin her adımda geçirdiği süre ve aldığı puanlar veri tabanında kayıt edilmektedir. With internet that rapidly developed in our country, 20 million registered broadband subscribers and 45 million internet users are available (BTK, 2013). According to research conducted by Comscore (2013), %37,3 of these users are 15-24 years and also %31,3 of users are range of 25-34 years old. Therefore, Turkey has Europe's youngest internet users. When analyzed spending time monthly on Internet, Turkish Internet users take second place with 31 hours after England. Moreover, time spending on social networks, Turkey is ranked 5th place with 11.2 hours in the world. In the light of these results, Turkish internet users spend one-third of their time on social networks. In February 2013, 23,541,049 users spent 11.2 hours of their time on the Facebook (Connectedvivaki, 2013). When analyzing the use of social networking, the most widely used social networking site is Facebook with 32,438,200 users (Socialbakers, 2013). Approximately with one billion users, Facebook has been the most visited web page on the internet (Internetworldstats, 2013). With using of Facebook, Turkey is the first in Europe and the sixth place in the World (Socialbakers, 2013). Facebook has significant potential in educational area with its interaction, communication tools, and application development infrastructure.Moreover, educational computer games are applications which make learning fun. Facebook is seen as an effective medium to deliver a wide range of educational computer games and to ensure social communication between the other games. In this study, in Tourism Geography lesson that located in the Tourism and Hotel Management Program, it is developed according to the Digital Game-Based Learning Model and integrated in to Facebook to teach Turkey's historical and cultural values topic. The name of the game is `Turkey's Touristic Places`. The game consists of three stages. In the first stage students face with welcome screen that gives prior knowledge about the subject. In the second stage there are the jigsaws pieces are created from the map screen Turkey. In the third stage there are pairing with the pictures on the user's map. All the times and scores are recorded on the database.
Collections