İlkokul 1.sınıf Türkçe öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabı`nın yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına uygunluk düzeyi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada İlkokul 1.sınıf Türkçe Dersi Öğrenci Çalışma ve Öğretmen Kılavuz Kitaplarının yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına uygunluğu incelenmiştir. Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımını temsil edecek ölçütler ve ölçütlerin kitaplarda nasıl tespit edileceğine dair özellikler kaynak taraması sonucunda hazır olarak alınmıştır. Çalışma öncesinde araştırmacıdan izin alınmış, ilkokul 1.sınıf Türkçe Dersi Öğrenci Çalışma ve Öğretmen Kılavuz kitapları temin edilerek doküman incelemesi yapılmıştır. Bu ölçütlerin kitaplarda bulunan 4 temaya göre frekans yüzdeleri hesaplanmıştır.Bu çalışma sonucunda elde verilen bulgulara göre; incelen Öğrenci Çalışma Kitabı'nda ve Öğretmen Kılavuz Kitabı'nda, yapılandırmacı öğrenme kuramı ışığında hazırlanan ders kitaplarında bulunması gereken ölçütlere yönelik etkinlikler yer almıştır. Fakat bu ölçütlere rastlanma sıklığı ve oranı birbirinden farklı sayıda ve oranlardadır. Bu durum incelenen kitabın yapılandırmacı öğrenme ölçütlerinin tamamını yansıttığını; fakat ölçütlere yönelik oranlar arasındaki büyük farklılık kitabın yapılandırmacı ölçütler bakımından kısmi olarak yeterli olduğunu göstermektedir.Anahtar Kelimeler: yapılandırmacı öğrenme anlayışı, ilkokul, öğrenci çalışma kitabı, öğretmen kılavuz kitabı In this study, compliance of primary school 1th grade Turkish Lesson Student Workbook and Teacher's Reference Books were examined according to constructivist learning approach.Criterias were obtained by literature review that represent the constructivist learning approach and features about how to detect the criteria in books. With the permission of the referenced researcher beforehand, 1th Grade Student Workbook and Teacher's Reference Books has been accessed and the documents are analyzed. According to each of 4 themes listed in these books, frequencies and percentages of the criteria has been measured.At the end of this study, in the examinde Turkısh Student Workbook and Teacher's Referrence Books there ara activities according to the criteria which should be included in course books that are prepared with contructivist learning approach. However the frequency and rate of occurance of these criteria are different in number and rate. This situation shows that book that is examined reflects all contructivist learning criteria but the great difference among the rates of criteria shows that the book is partly enough in terms of contructivist criteria.Key words: Contructivist learning approach, primary school, student's work book, teacher's reference book
Collections