İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin çevreye yönelik tutumlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada ilköğretim 8. sınıf düzeyindeki öğrencilerin çevreye yönelik tutumlarının okul yerleşim yeri, cinsiyet, akademik başarı, baba eğitim düzeyi, anne eğitim düzeyi ve ailedeki kardeş sayısına göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Araştırmanın örneklem grubunu 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Sivas ilinde öğrenim gören 714 ilköğretim 8. sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Uygulamalar ders saatleri içerisinde yapılmıştır. Araştırmada tarama modeli (survey) kullanılmıştır. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak Gökçe, Kaya, Aktay ve Özden (2007) tarafından geliştirilen `İlköğretim Öğrencileri Çevre Tutum Ölçeği (İÇTÖ)` kullanılmıştır. 34 maddeden oluşan Çevre Tutum Ölçeği; çevre koruma (11 madde), çevreye karşı sorumluluk (5 madde), çevre sorunları (6 madde), çevre sorunlarının çözümü (4 madde), etkinliklere katılma (5 madde) ve canlılar (3 madde) olmak üzere 6 alt boyuttan oluşmaktadır. Araştırmaya katılan öğrencilerin çeşitli demografik özelliklerini saptamak için araştırmacı tarafından geliştirilen `Kişisel Bilgi Formu`kullanılmıştır. Uygulama sonucunda elde edilen veriler SPSS 18.00 paket programı kullanılarakanaliz edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA),Kruskal Wallis H-Testi kullanılmıştır.Elde edilen bulgulara göre İlköğretim Öğrencileri Çevre Tutum Ölçeği (İÇTÖ)'nin analizi dikkate alındığında ilköğretim öğrencilerinin çevreye yönelik tutumlarının okul yerleşim yeri, cinsiyet ve akademik başarı düzeyi gibi değişkenlere göre farklılık gösterdiği ancak baba eğitim düzeyi, anne eğitim düzeyi ve ailedeki kardeş sayısına göre anlamlı düzeyde farklılık göstermediği saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Çevreye Yönelik Tutum, Çevre, İlköğretim Öğrencileri,Çevre Bilinci, Tutum In this study, the attitude of 8th grade students toward the environment were investigated in relation to their school region, sexuality, academic success, education level of mother or father and the number of siblings in the family. The sample group of the study comprised 714 8th grade students in Sivas during the 2013 and 2014 educational years. A survey model was used to the study. As a way of obtaining information, the scale of attitude toward environment developed by Gökçe, Kaya, Aktay and Özden (2007) was used during the study.Scale of attitude toward environment has 34 topics and 6 sub topics. They are protection of the environment (11 topics), responsibility for the environment (5 topics), environmental problems (6 topics), solving environmental problems (4 topics), joining activities (5 topics) and living beings (3 topics). A 'personal information form' was developed by the researcher to identify various demographic features of students in survey. Data obtained from survey forms were analyzed using SPSS 18.00 packet program. During analysis of data, the T-Test, Anova and Kruskal Wallis H- Tests were used. According to the data, the students' attitude toward the environment changes according to their school region, sexuality and academic success but the educational level of their father and mother or the number of siblings in the family do not appear to have any effect on attitude.Key words: Attitude toward environment, Environment, Students in SecondarySchool, Environmental thought, Attitude
Collections