8. sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi öğrenci çalışma kitaplarının sosyal bilgiler öğretmenlerince değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Milli Eğitim Bakanlığının son yıllarda eğitim programlarında yaptığı değişiklikler, değişimi ve gelişimi beraberinde getirmiştir. Öğrencilerimize daha kaliteli ve nitelikli bir eğitim vermek,öğrencilerimizi araştıran, sorgulayan ve özgürce düşünen, düşündüğünü ifade edebilen, derslere aktif olarak katılabilen bir şekilde yetiştirebilmek için öğrencilerimizin ilgi,istek beceri ve ihtiyaçlarını dikkate alarak öğrenme yaşantıları düzenlemek amacıyla bir çok yenilik yapılmıştır. Bu yeniliklerden biri de öğrenci çalışma kitaplarının kullanılmaya başlanmasıdır. Bu araştırmayla, 2013-2014 eğitim yılında uygulamaya konulan Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi programıyla birlikte uygulamaya geçen yeniliklerden biri olan öğrenci çalışma kitaplarının 8. Sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Öğrenci Çalışma Kitabı'nın sosyal bilgiler öğretmenlerince çeşitli açılardan (tasarım, görsel düzen ve fiziksel yapı, içerik,kullanımda karşılaşılan güçlükler,kitabın programın kazanımlarını kazandırmadaki yeri,kitabın kullanım durumu ve öneriler )yönleriyle değerlendirilmesi amaçlanmıştır.Araştırmada, 8. Sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Öğrenci Çalışma Kitabı'nın daha etkin hale getirilebilmelerine katkıda bulunmak için kullanıcıları olan öğretmen görüşlerine başvurulmuştur. Bu kapsamda 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Kayseri ili Melikgazi ilçesi ortaokullarında çalışmakta olan 32 Sosyal Bilgiler öğretmenine anket uygulanmış, daha detaylı bilgi edinebilmek amacıyla anket uygulanan 22 sosyal bilgiler öğretmeniyle mülakat da yapılmıştır. Araştırmada nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin bir arada kullanılması olarak tanımlanan karma yöntem kullanılmıştır.Araştırmada beş bölüm bulunmaktadır. Birinci bölümde, araştırmanın problem durumu ve alt problemler, araştırmanın amacı ve önemi, sınırlılıklar ve sayıtlılar,kısaltmalar gibi araştırma ile ilgili genel bilgilere; ikinci bölümünde, Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi Eğitimi ve öğrenci çalışma kitaplarıyla ilgili kuramsal bilgilere, ilgili literatürün incelenmesine; üçüncü bölümde, araştırmanın yöntemiyle ilgili bilgilere; dördüncü bölümünde, araştırma ile ilgili bulgular ve tartışmaya; beşinci bölümde ise, sonuç ve öneriler hakkında bilgilere yer verilmiştir.Anahtar Sözcükler: İnkılap, Tarih, Kitap. Ministry of Education made changes in training programs in recent years, brought about change and development. Our students better quality and a qualified training our students investigating, questioning and free thinking, expressing thoughts, the classes actively participating in a way to educate our students' interests, wishes, skills and needs, taking into account learning experiences in order to regulate a number of innovations have been made. One of these innovations is the introduction of the student workbooks.With this study, 2013-2014 school year, to be implemented in the Republic of Turkey History and Kemalism Lesson program for the application by the innovation, one of the student workbooks 8th grade T.C. Revolution History and Kemalism Lesson Student Workbook Social Studies by teachers from various angles (design, visual layout and physical structure, content, difficulties in use, place the book in gaining the benefits of the program, use cases and recommendations of the book) was to evaluate aspects.In the study, 8th Grade T. C. History and Kemalism Lesson Student Workbook enabled them to contribute more teachers who have been consulted for the users. In this context, Kayseri Province in the 2013-2014 academic year Melikgazi District 32 who work in middle school social studies teacher survey was administered questionnaire in order to obtain more detailed information interview with the 22 social studies teachers also made. In the study, using a combination of quantitative and qualitative research methods, defined as the composite method is used.There are five sections in the study. In the first part; research problem and sub-problems, purpose and significance of the research, limitations and assumptions of the abbreviations as general information about the research in the second part; History of Education of the Republic of Turkey and student workbooks on theoretical information related to the study of literature in the third section; information about the research method, in the fourth section; related to the research findings and discussion, in the fifth chapter; Information about the conclusions and recommendations are given.Keywords: Revolution, History, Book.
Collections