Show simple item record

dc.contributor.advisorErsözlü, Alpay
dc.contributor.authorEranil, Anil Kadir
dc.date.accessioned2021-05-07T12:01:29Z
dc.date.available2021-05-07T12:01:29Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/617313
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı mesleki ortaöğretim kurumlarında görev yapan yöneticilerin vizyoner liderlik özellikleri ile öğretmenlerin iş doyumu düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Betimsel nitelikteki ilişkisel tarama modelinde olan bu çalışmanın evrenini, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Nevşehir ilinde bulunan 18 meslek lisesi ve bu liselerde görev yapan 464 öğretmen oluşturmaktadır. Evren birimi olarak meslek liseleri alınmıştır, 18 meslek lisesinin tamamına ulaşıldığı için örneklemeye ihtiyaç duyulmamıştır. Bu araştırma için uygun görülen ölçme araçları uygulanarak elde edilen veriler; One-Way ANOVA, t-testi ve Pearson Korelâsyon testi yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre; mesleki ortaöğretim kurumlarında görev yapan yöneticilerin vizyoner liderlik özellikleri ile öğretmenlerin iş doyumu düzeyleri arasında doğru yönlü (pozitif) orta kuvvette bir ilişki tespit edilmiştir. Bu ilişkin güçlendirilebilmesinde okul yöneticilerinin okul yönetimi ve denetimi alanında uzmanlaştırılması için yönetici atamasında yüksek lisans veya doktora zorunluluğu öncelikli hale getirilebilir. Öğretmenlerin görüşlerine göre, mesleki ortaöğretim kurumlarında görev yapan yöneticilerin vizyoner liderlik özelliklerine sahip olma düzeylerine ilişkin sadece cinsiyet değişkenine göre istatistiksel bakımdan anlamlı bir farklılık olduğu saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Liderlik, Vizyoner Liderlik, İş Doyumu, Mesleki ve Teknik Eğitim .
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the relationship between vocational secondary school principals' visionary leadership behaviours and job satisfaction level of the teachers'. This study is a descriptive research and the research model is relational scanning model. The population of this study consists of 464 teachers in 18 vocational high schools in Nevşehir. Because of accepting these 18 vocational schools as population units and reaching all of them, it isn't needed to select sample size. The obtained data from data collection tools analysed with One-Way ANOVA, T-Test and Pearson Correlation Analysis. According to the results, there is a moderate positive relationship between the visionary leadership behaviour of the vocational secondary school principals and teachers job satisfaction levels. In order to strengthen that relationship, master's and doctoral degrees may be essential to make school principals expert in school management and school supervision. No statistical relationship appeared between principals' level of having visionary leadership behaviour and variables like age, educational level, field and length of service; but gender.Key words: Leadership, Visionary leadership, job satisfaction, vocational and technical educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMesleki ortaöğretim kurumlarında görev yapan yöneticilerin vizyoner liderlik özellikleri ile öğretmenlerin iş doyumu düzeyleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between vocational secondary school principals' visionary leadership behaviours and jop satisfaction levels of the teachers'
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmVision
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmVocational high schools
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmHigh schools teachers
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid10054345
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid378570
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess