Üniversite öğrencilerinin akademik başarı, akademik erteleme, kopya çekme ve devamsızlık durumlarının yordayıcısı olarak sosyal bağlılık
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin akademik başarı, akademik erteleme, kopya çekme ve devamsızlık durumlarının yordayıcısı olarak sosyal bağlılığın (aidiyet) rolünün incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca üniversite öğrencilerinin akademik başarı, akademik erteleme, kopya çekme ve devamsızlık durumları ve sosyal bağlılıklarının (aidiyet) çeşitli sosyo-demografik değişkenlere (cinsiyet, eğitsel kulüp üyeliği, fakülte, sınıf, bölümü tercih etme nedenleri, coğrafi bölge) göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemek de araştırmanın amaçları arasında yer almaktadır.Bu araştırma ilişkisel tarama modelinde bir çalışma olup, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında orta Karadeniz bölgesinde bir üniversitede öğrenim gören 706 kız ve 307 erkek olmak üzere toplam 1013 öğrenciden oluşan çalışma grubu ile yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama araçları olarak; ''Sosyal Bağlılık Ölçeği'', ''Akademik Erteleme Ölçeği'', `Akademik Sahtekarlık Ölçeği ve araştırmacı tarafından hazırlanan `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır.Bu araştırma verileri üzerinde pearson korelasyon, basit regresyon, t-testi ve varyans analizleri teknikleri kullanılmıştır. Yapılan regresyon analizleri sonucuna göre öğrencilerin üniversiteye olan sosyal bağlılıklarının, kopya çekme eğilimlerinin ve akademik başarılarının anlamlı bir yordayıcısı olduğu bulgusuna ulaşılmıştır (p<.05)Anahtar kelimeler: Sosyal Bağlılık (Aidiyet), Akademik Başarı, Akademik Erteleme, Kopya Çekme, Okul Devamsızlığı In this study, the aim was to examine the role of social connectedness (belonging) as predictors of academic achivement, academic procractination, cheating and school absentaism of university students. It was also aimed to investigate whether university students' social connectedness (belonging) academic achivement, academic procractination, cheating and school absenteeismvary according to different socio-demographical veriables such as gender, educational student club membership, faculty, grade and region.This study used correlational research model with total 1013 students, 706 girls and 307 boys, studying at a university in a city located in Black Sea Region. The data was collected with `Social Connectedness Scale` (Lee and Robbins, 1995), `Academic Procrastination Scale` (Çakıcı, 2003), `Academic Dishonesty Scale (cheating)` (Eminoğlu, 2008), and `Personel Information Form` developed by the researcher.Pearson correlation, basic regression, T-test and one way ANOVA analysis of variance were used to analyze the data of this research. According to the results of the regression analysis, the students' social connectedness levels(belongingness) are the predictors of their tendency of cheating (p<.05).Key Words: Social Connectedness (Belonging), Academic Achivement, Academic Procrastination, Cheating, School Absenteeism.
Collections