6. sınıf fen bilimleri dersi elektriği iletelim ünitesinin değerlendirilmesinde kullanılan ölçme araçlarının güvenirliğinin genellenebilirlik kuramına göre analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın temel amacı; Genellenebilirlik Kuramına göre öğrencilerin perfomıanslarınm ölçülmesinde kullanılan çoktan seçmeli test, yapılandırılmış grid ve performans görevi gibi ölçme araçlarının G ve K çalışmaları sonuçlarını karşılaştırmaktır.Araştırmanın evrenini 2014-2015 Eğitim-Öğretim yılında Akdeniz bölgesindeki bir ilde öğrenim görmekte olan ortaokul altıncı sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini Akdeniz bölgesinde bir ilde bulunan iki okulda öğrenim gören altıncı sınıf düzeyinden rastgele seçilen iki sınıftan 23'ü kız 17'si erkek olmak üzere toplam 40 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada öğrencilere araştırmacı tarafından geliştirilen çoktan seçmeli test, yapılandırılmış grid ve performans görevi uygulanmıştır. Yapılandırılmış grid ve performans görevi değerlendirilmesinde üç puanlayıcı görev almıştır. Ölçme sonuçları üzerinde G ve K çalışması yapılmıştır.Elde edilen sonuçlara göre uygulanan çoktan seçmeli testin KR 20 güvenirlik katsayısı .68 bulunurken G katsayısı .68, Phi (<I>) katsayısı .64 bulunmuştur. Yapılandırılmış gridiıı a değeri .96, G katsayısı .91 ve Phi(<D) katsayısı .83 bulunmuştur. Performans görevi sonuçlarına bakıldığında a değeri .89, G katsayısı .89 ve Phi (O) katsayısı .86 bulunmuştur. Ölçme araçları ile yapılan karar çalışmaları sonucunda her üç ölçme aracı için bulunan G ve Phi katsayılarının değişiminin paralellik gösterdiği gözlenmiştir.Yapılandırılmış grid ve performans görevini üç puanlayıcı değerlendirmiş olup puanlayıcılar arasındaki korelasyona bakılmıştır. Puanlayıcılarm öğrencileri puanlamada aralarında farklılıklar olmadığı bulunmuştur.Anahtar kavramlar: Ölçme Araçları, Genellenebilirlik Kuramı, Güvenirlik The purpose of the study was to compare the results and reliability of G and K studies of measurement instruments which were utilized in the current study; a multiple- choice test, a structured grid, and a performance task applied for measuring students' performance based on the generalizability theory.The target population of the study was the 6th grade students in a province in Mediterranean region of Turkey during the 2014-2015 school years. Forty students (23 girls and 17 boys) from two 6th grade classes from two middle schools were randomly selected for the study. In the study, a multiple-choice test, a structured grid, and a performance task, developed by the researcher, were utilized to measure students' achievement in each. Three teachers graded the structured grids and performance tasks. Later, G and K studies were implemented on the results.According to the results, the KR 20 reliability coefficient of the multiple-choice test was found as .68; meanwhile G and Phi(<I>) coefficients were .68 and .64, respectively. The Cronbach's Alpha coefficient of structured grid was .96 and G coefficient was .91, whereas Phi(O) coefficient found as .83. The results of performance utility indicated a Cronbach's Alpha coefficient of .89; G coefficient was .89, and Phi(<I>) coefficient found as .86. According to results of decision studies on measurement instruments, variation of G and Phi coefficient for all three measurements were in line.The assessments by three graders for the structured grid and performance task were evaluated and the correlations among them were analyzed. It was found that there were no differences among graders while grading students.KeyWords: Measurement Instruments, Generalizability, Reliability.
Collections