Okul yöneticilerinin öğretmenlere yönelik metaforik algıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin öğretmenlere ilişkin metaforik algılarını incelemektir. Araştırma nitel araştırma yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 eğitim ve öğretim yılı güz döneminde Eskişehir il merkezi (n=37) ve Tokat il merkezinde (n=36) bulunan okullarda görev yapmış olan toplam 73 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Okul yöneticileri çoğunlukla, göreve yeni başlayan öğretmenleri Bebek, Masum ve Savunmasız Kuş, emekliliği yaklaşan öğretmenleri Sönmeye Yüz Tutmuş Mum ve Kaplumbağa, bekâr öğretmenleri Radar ve Şahin, evli öğretmenleri Yorgun İnsan, çocuklu öğretmenleri Süpermen, dersteki öğretmenleri Aslan ve Komutan, öğretmenler odasındaki öğretmenleri Muhabbet Kuşu, nöbetçi öğretmenleri Zabıta, teftişteki öğretmenleri Yazılıyı Bekleyen Öğrenci ve tatildeki öğretmenleri Melek ve Eğlence Kutusu olarak betimlemektedirler. Araştırma sonuçlarına dayalı olarak, göreve yeni başlayan öğretmenler için deneyim artırıcı uygulamalar önerilmektedir. Emekli öğretmenlerin yorgunluğunu hafifletici uygulamalar, öğretmenler odasındaki öğretmenlerin ufkunu açıp konuşma gündemlerini değiştirecek etkinlikler, nöbet tutan öğretmeni hem dinlendirmek hem de nöbet gibi ciddi yapılması gereken bir işi daha profesyonel yapmak için görev devri, teftiş haftasının öğretmen üzerinde oluşturduğu huzursuzluk, yorgunluk ve yetersizlik duygusunu ortadan kaldıracak devamlı uzman desteği, öğretmeni ve öğrenciyi atıl hale getirmeyen tatil uygulamaları önerilmektedir. Anahtar Kelimeler: Okul yöneticisi, öğretmen, metafor. The aim of this research is to examine the metaphoric perceptions of the school directors towards teachers. The research has been carried out via qualitative survey method. The study group of the research consists of totally 73 school directors who worked in schools in Eskişehir city centre (n=37) and Tokat city centre (n=36) in Fall term of 2013-2014 Education and Teaching year. The data of the study have been collected through semi-structured conversation form. The data have been analyzed through content analysis.School directors generally sees beginner teachers as babies, innocent and undefended birds, teachers who are about to retire as dimmimg candles and turtles, single teachers as Radar and Hawks, married teachers as tired people, the teachers having children as Superman, the teachers in the lessons as Lions and Commanders, the teachers at the Teachers' room as lovebirds, hall monitors as municipal police, the teachers who are under inspection as students waiting for the exam and the teachers on holiday as Angels and fun boxes.Based on the research outcomes, beginner teachers are advised experience increasing practices. Experienced teachers are advised to join practices which reduce tiredness. Teachers who are tired in the lessons are advised to have options to make students active. The teachers at the Teachers' room are advised to have activities which can open up their horizons and change their agenda. Hall monitoring teachers are advised to have duty changes for both rest and carrying out a duty ,which should be serious, as more professional. Teachers are advised a permanent expert support clearing away discomfort, tiredness and disablement which inspection week creates on the teachers. Besides, holiday practices are advised which do not make teachers and students lazy.Key Words: School Director, teacher, metaphor.
Collections