Sosyal bilgiler öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşıma dayalı sınıf içi uygulamalarına yönelik görüşleri (Tokat ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Tokat ilinde görev yapan Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşıma dayalı sınıf içi uygulamalarına ilişkin görüşlerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin belirttiği görüşler doğrultusunda; yapılandırmacı yaklaşıma dayalı sınıf içi uygulamaların ne düzeyde olduğu, ne tür sorunlar yaşandığı, yaşanılan sorunlara yönelik ortaya konulan çözüm önerileri ile Sosyal Bilgiler dersinin niteliğini artırmaya yönelik öneriler belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma gurubu, 2015 – 2016 eğitim ve öğretim yılında Tokat ilinde görev yapmakta olan 30 Sosyal Bilgiler öğretmeninden oluşmaktadır. Öğretmenler, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme göre seçilmiştir. Araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanan veriler, nitel veri analizi yaklaşımlarından betimsel analiz yaklaşımı kullanılarak analiz edilmiş ve yorumlanmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgular sonucunda, yapılandırmacı yaklaşımı benimsediklerini belirten Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin öğretim yöntem ve tekniklerinden anlatım yöntemi ve soru-cevap tekniğini; öğretim teknolojisi ve materyallerinden ders ve çalışma kitabını; ölçme ve değerlendirme tekniklerinden yazılı yoklamayı sık kullandıkları görülmüştür. Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin haftalık ders saatinin yetersiz olması, sınıflardaki öğrenci sayısının fazla olması, müfredatın ağır olması, velilerin ilgisiz olması, öğrenci seviyelerinin yetersiz olması, okulun fiziki durumlarının yetersiz olması, yapılandırmacı eğitimin öğretmenlere iyi bir şekilde tanıtılmaması gibi sorunlarla karşılaştıkları görülmüştür. Sosyal bilgiler öğretmenleri belirtilen bu sorunlara yönelik çözüm önerileri de getirmişlerdir. In this research, it is aimed to put forward the opinions of Social Studies teachers, working in the city of Tokat, on constructivist approach based in-class practices. In line with the views stated by Social Studies teachers, it has been tried to determine to what level constructivist approach based in-class practices are, what type of problems arise, solution proposals that are put forward for arising problems and suggestions for improving the quality of Social Studies courses .Case study pattern, which is a qualitative research method, has been used in the study. The study group consists of 30 Social Studies teachers working in Tokat province in 2015 – 2016 academic year .Teachers are selected according to criterion sampling out of purposive sampling methods.The data collected through semi-structured interview form developed by the researcher has been analyzed and interpreted using descriptive analysis approach, which is a kind of qualitative data analysis approach.As a result of the findings obtained from the study, it is seen that Social Studies teachers ,who stated adopting constructivist approach, frequently use narration method and question-answer technique of teaching methods and techniques; course books and workbooks of teaching technologies and materials; written exams of assessment and evaluation techniques . It is seen that social studies teachers have such problems as inadequate weekly hours, high number of students in classes, a heavy curriculum, indifferent parents, students with insufficient academic levels, inadequate physical utilities of schools, failure in efficiently introducing constructivist education to teachers. They have also proposed solutions for these stated problems.
Collections