Ortaokulda görev yapmakta olan öğretmenlerin mutluluk düzeyleri ile sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ortaokulda görev yapmakta olan öğretmenlerin mutluluk düzeyleri ile sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Betimsel nitelikteki ilişkisel tarama modelinde olan bu çalışmada, ortaokulda görev yapmakta olan öğretmenlerin mutluluk düzeyleri ile sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişki belirlemek için Oxford Mutluluk Ölçeği ile Sınıf Yönetimi Beceri Ölçeği kullanılmıştır.Hedef evreni, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Çorum il merkezinde bulunan 24 ortaokul ve bu ortaokullarda görev yapan 988 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler bu evrenden seçilmiş 14 farklı branştan 443 ortaokul öğretmeninden toplanmıştır. Veriler SPSS 15.0 istatistik programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde aritmetik ortalama ve standart sapma gibi betimsel istatistiklerden, mutluluk düzeyleri ile sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişki için de Pearson Korelasyon analizi, Regresyon analizi, t-testi, One-Way ANOVA, Kruskal-Wallis H ve Scheffe testlerinden yararlanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre; ortaokul öğretmenlerinin mutluluk düzeyi orta düzeydedir. Erkek ortaokul öğretmenleri, 51 ve üzeri yaş grubundaki öğretmenler, meslekteki kıdemi en yüksek olan 21 yıl ve üzeri kıdeme sahip öğretmenler, daha önce sınıf yönetimi ile ilgili ders, kurs ya da seminer almış olan öğretmenler anlamlı derecede daha yüksek mutluluk düzeyine sahiptir. Buna karşın ortaokul öğretmenlerinin; medeni durumu, branşı, bulunduğu okuldaki çalışma süresi, eğitim düzeyi, daha önce sınıf yönetimi ile ilgili bir yayın okuyup okumama durumu ve okuldaki ortalama sınıf mevcudu, mutluluk düzeylerinde anlamlı bir farklılık göstermemektedir.Ortaokul öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri iyi düzeydedir. Kadın ortaokul öğretmenleri, erkek ortaokul öğretmenlerine göre anlamlı derecede daha yüksek sınıf yönetimi becerilerine sahiptir. Ortaokul öğretmenleri; yaş, medeni durum, meslekteki kıdem, branş, okuldaki çalışma süresi, eğitim düzeyi, daha önce sınıf yönetimi ile ilgili ders, kurs ya da seminer alma durumu, daha önce sınıf yönetimi ile ilgili bir yayın okuyup okumama durumu ve okuldaki ortalama sınıf mevcudu, sınıf yönetimi becerileri üzerinde anlamlı bir farklılık göstermemektedir.2014-2015 eğitim öğretim yılı ikinci yarısında Çorum il merkezinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri arttıkça mutluluk düzeyleri de artmaktadır.Anahtar Kelimeler: Öğretmen, Mutluluk, Sınıf Yönetimi. The aim of this research is to identify the interrelation between the happiness levels and the classroom management skills of the secondary school teachers. The interrelation between the happiness levels and the classroom management skills of the teachers working in the secondary schools was identified by the help of The Oxford Happiness Questionnaire and The Classroom Management Skills Index for this research, which was a descriptive one using relational screening model.The target population of the research consists of the 24 secondary schools in the centre of the Çorum province, and the 988 teachers working in these schools. The data were gathered from the 443 secondary school teachers from 14 different branches selected from the research population, and they were analysed with the software SPSS 15.0 Of the descriptive statistics, the standard deviation and the arithmetic mean were used for the analysis of the data, and the Pearson Correlation analysis, Regression analysis, t-test, One-Way ANOVA, Kruskal-Wallis H and Scheffe tests were used for identifying the interrelation between the happiness levels and the classroom management skills.The happiness levels of the teachers are at average according to the findings of the research. The male secondary school teachers, the teachers of the age group of 51 and above, the teachers who have the highest seniority among the ones who have 21 and above years of professional experience, and the teachers who had classes, courses, or seminars on classroom management have significantly higher levels of happiness. On the other hand, in terms of marital status, branch, term of employment in the present school, education level, the case of reading a publication about the classroom management, and the average classroom attendance in the school the happiness levels don't show any significant difference.The classroom management skills of the secondary school teachers are at moderate level. The female secondary school teachers have higher levels of classroom management skills compared to male ones. The secondary school teachers don't show significant difference in terms of age, marital status, professional seniority, branch, the term of employment in the school, education level, having classes, courses, or seminars on classroom management previously, reading a publication about the classroom management previously, the average classroom attendance in the school, and the classroom management skills. As the classroom management skills of the teachers who work in the governmental secondary schools in the centre of the Çorum province rise, their happiness levels rise, too.Key Words: Teacher, Happiness, Classroom Management
Collections