İlköğretim öğretmenlerinin ve yöneticilerinin 4-4-4 eğitim sisteminin uygulama sürecine ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı birçok yönüyle eleştirilen 4-4-4 eğitim sistemine ilişkin Tokat il merkezinde görevli ilköğretim öğretmenlerinin ve yöneticilerin görüşlerine başvurarak bu sistemin uygulama sonuçları açısından değerlendirilmesidir.Bu araştırma, tarama modelindedir. Araştırma evrenini 2014-2015 öğretim yılında Tokat ili merkez ilçesinde görev yapan ilköğretim öğretmenleri ve yöneticileri oluşturmaktadır. Veri toplama sürecinde araştırmacı tarafından geliştirilen anket kullanılmıştır. Araştırma kapsamında 2014-2015 öğretim yılında Tokat ili merkez ilçesinde 22 ilkokul, 17 genel ortaokul ve iki imam-hatip ortaokulu olmak üzere toplam 41 ilköğretim kurumuna ulaşılmıştır. İlkokullarda 27, genel ortaokullarda 21, imam-hatip ortaokullarında bir olmak üzere toplam 49 yöneticiye; ilkokullarda 193, genel ortaokullarda 270, imam-hatip ortaokullarında 15 olmak üzere toplam 478 öğretmene ulaşılabilmiştir. Anket toplamda 527 katılımcıya uygulanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analizlerin [frekans (f), yüzde (%), ortalama ( ), standart sapma (ss)] yanı sıra, iki kategorili bağımsız değişkenler arasındaki farklılığı test etmek amacıyla Mann Whitney U-Testi, ikiden fazla kategorisi bulunan değişkenler arasındaki farklılığı test etmek için ise Kruskal Wallis H-Testi kullanılmıştır. Araştırmada ilköğretim kurumlarında görev yapan öğretmen ve yöneticilere 2012 yılında uygulamaya konulan 4-4-4 eğitim sisteminin getirdiği yenilikler hakkındaki görüşleri sorulmuştur. Anketi yanıtlayan öğretmen ve yöneticilere göre, ilkokula başlamak için en uygun yaş 73'üncü aydır. Katılımcılar, okulöncesi eğitimin zorunlu eğitim kapsamına alınması gerektiğini düşünmektedir. Katılımcılara göre on iki yıllık zorunlu eğitim için gerekli altyapının mevcut değildir. Seçmeli derslerin aileleri ile birlikte, öğrencilerin kendi istek ve becerilerine uygun olarak belirlenmesi gerektiği katılımcılar tarafından belirtilmiştir. Ayrıca mesleki yönlendirmenin erken yaşlarda yapılabilmesi için sadece İmam-Hatip okullarının orta kısımlarının değil, diğer meslek okullarının da orta kısımlarının açılması gerektiği; ilköğretim okullarının ilkokul ve ortaokul olarak bölünmesinin, okulda yaşanan kazaların azalmasını sağladığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarına bağlı olarak uygulayıcı ve araştırmacılara dönük öneriler geliştirilmiştir.Anahtar Kelimeler: 4-4-4 Eğitim Sistemi, Zorunlu Eğitim, Seçmeli Ders, İlkokula Başlama Yaşı. The purpose of this investigation of the 4-4-4 educational system which aspects are criticized by many, is valuated referring to the opinions of the primary school teachers and administrators attendant within Tokat province.This investigation is within the screening model. The period for the research is the academic year 2014-2015 consisting of the attending teachers and administrators within Tokat province. The collection of data provided by a questionnaire developed by the researcher. Within the scope of the research of the academic year 2014-2015 in Tokat province 22 primary schools, 17 general secondary schools and two theology secondary schools, total 41 elementary schools reached the institution. Access to administrators in 27 primary schools , 21 general secondary schools, one in theology secondary schools, total 49 administrators; Access to teachers in 193 primary schools, 270 in general secondary schools, 15 in theology secondary schools, total Access to 478 teaches were made. The total participants in the questionnaire was 527. To analyze the data's from the descriptive analysis the (frequency (f), percent (%), average ( ), standard deviation (ss) beside the two categories the test Mann Whitney U-Test was applied to test the different arguments, the testing of the difference between the categories containing more than two variables the Kruskal Wallis H-test was applied.Within the investigation, the participating teachers and administrators opinions on of the 4-4-4 educational system implemented in 2012 asked. According to the questionnaire responded by teachers and administrators, the appropriate month to start primary school is at 73rd month. The participants had the opinion that the pre-school education should be under compulsory education. The participants had the opinion that the necessary infrastructure for the twelve years of compulsory education was absent. The participants expressed that the optional subjects shall beselected together with the families in accordance to identify the students own wishes and skills. Also, the vocational guidance has to be applied in early ages not only in the theology secondary schools, it has to be implemented within other vocational schools as well; research concludes that the division of the primary and the secondary schools results in less number of accidents at school. Suggestions to the results of the investigation are been made to the participators and researchers.Keywords: 4-4-4 Education System, Compulsory Educatıon, Optional Subjects, Age for starting School.
Collections