Sosyal bilgiler öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) hakkındaki görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim Bilişim Ağı (EBA), Milli Eğitim Bakanlığı tarafından oluşturularak 2012 yılında hizmet vermeye başlamış çevrim içi bir sosyal eğitim platformudur. Bu platform ile çağımıza uygun olarak eğitim teknolojilerinin eğitim-öğretim sürecinde daha etkin ve verimli kullanılması amaçlanmıştır.Bu çalışmanın amacı ise, sosyal bilgiler öğretmenlerinin EBA'nın kullanımına ve içeriğine yönelik görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Çalışma, nitel araştırma desenlerinden betimsel araştırma desenine göre tasarlanmış, bu kapsamda görüşme tekniği kullanılmıştır. Görüşmelerde 10 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış form kullanılarak öğretmen görüşleri ayrıntılı olarak ortaya çıkarılmıştır. Sosyal Bilgiler öğretmenlerinden elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz ve içerik analizi yöntemlerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu oluşturan öğretmenler Tokat il merkezi, Turhal ve Zile ilçe merkezleri ile bu merkezlere bağlı köy ve kasabaların devlet okullarında çalışan 33 sosyal bilgiler öğretmenidir. Katılımcıların görüşleri incelendiğinde sosyal bilgiler öğretmenlerinin büyük çoğunluğunun EBA hakkında bilgi sahibi oldukları, teknolojik araçları kullanma konusunda kendilerini donanımlı hissettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen görüşleri sonucunda okulların fiziki altyapısının EBA'yı etkin ve verimli olarak kullanabilmek için yeterli olmadığı, EBA'nın sosyal bilgiler öğretmenleri tarafından altyapı sorunları ve içerik olarak yetersizliğinden dolayı yeterince kullanılmadığı tespit edilmiştir. Araştırmada EBA'nın kullanıldığı derslerde öğrencilerin derse olan ilgisinin ve katılımının arttığı, derste EBA'nın kullanılmasıyla öğretme-öğrenme sürecinin kısaldığı ve öğretmenin işinin kolaylaştığı araştırmaya katılan öğretmenler tarafından ifade edilmiştir. Fakat bütün bu olumlu özelliklerine karşın sosyal bilgiler öğretmenlerinin EBA'yı öğretim içeriğini zenginleştirmek, soyut konuların somutlaştırılmasını sağlamak ve derse ilgiyi arttırmak yerine, daha çok değerlendirme aşamasında kullandıkları görülmüştür. Bununla birlikte konu anlatım videolarının öğretmenler tarafından sık kullanılan materyaller olması ise, öğretmenlerin EBA kullanımında öğretim sürecinin etkililiği yerine, ders yüklerinin azaltılmasına öncelik verdiklerini göstermektedir. Educational Information Network (EBA) is an online social education platform, which was founded by Ministry of National Education in 2012. The foundation of this platform aims at using educational technologies of our age during teaching-learning process more effectively and efficiently. The aim of this study is to reveal social studies teachers' opinions regarding use and content of EBA. Descriptive research design, one of the qualitative research designs, and interview technique were used in this study. The interviews were carried out using a semi-structured interview form consisting 10 items. Descriptive analyses and content analysis were used to analyze the data. The participants were composed of a total of 33 social studies teachers working in Tokat Province, Turhal Distict, and Zile District. When the participants' opinions were examined, it was observed that they had knowledge about EBA and they felt equipped about using technological tools. It was also determined that the schools didn't have the necessary infrastructure to use EBA efficiently and effectively and the teachers weren't able to use EBA because of infrastructure problems and lack of content. Moreover, teachers expressed that the use of EBA increased the student attention and interest, shortened the teaching-learning process, and facilitated the work of teachers. Despite this positive aspects, it was determined that teachers used EBA mostly during the evaluation process rather than enriching the teaching content, concreting the abstract concepts, and increasing the students' attention. Moreover, the frequent use of lecturing videos showed that teachers used EBA in order to minimize their workload rather than making the teaching process more efficient.
Collections