2015 ilkokul Matematik dersi 1-4.sınıflar öğretim programının 2009 ilköğretim Matematik dersi 1-5.sınıflar öğretim programı ile karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Değişim evrensel ve kaçınılmaz bir gerçekliktir. Modern çağımızda her şey değişime ayak uydururken eğitim sisteminin, öğretim programlarının bundan bağımsız kalması düşünülemez. İletişim teknolojilerinin böylesine hızla geliştiği dünyamızda hem toplum olarak hem de kurumlarımız olarak dar kalıplara sıkışıp kalınmamalıdır. Milli Eğitim Bakanlığı da 2012/2013 eğitim öğretim yılı ile birlikte eğitim sisteminde değişime giderek, 4+4+4 olarak bilinen yeni bir sisteme dönüştü. Gelişen, yenilenen ve değişen sistemin doğal ürünü olarak öğretim programları da kendisini revize etme durumunda kaldı. Bu gelişmeler karşısında 2015 yılında Milli Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulu bünyesinde İlkokul Matematik Öğretim Programını yenileyerek, uygulama alanına sunmuştur. Revize ederken ya da değişime açık olurken ortaya koyulan yenilikçi eserlerin, eskiye nazaran yarar ve işlevsellik bakımından daha üstün olması beklenir. Bu araştırmada öğretim programları karşılaştırılırken aynı zamanda yeni öğretim programının uygulama sahası dışında, teorik olarak anlatım düzeyinin, modern, çağdaş ve akademik açıdan kabul görmüşlük seviyesi incelenerek, programın uygulayıcısı olan işbaşındaki öğretmenlerin görüşleri değerlendirilmeye alınmıştır.Bu araştırmanın temel amacı, 2015 İlkokul 1-4 matematik dersi öğretim programı ile 2009 İlköğretim 1-5 matematik dersi öğretim programını, öğretim programının temel öğeleri olan ''amaç/kazanım, içerik, öğrenme ve öğretme durumları ile ölçme-değerlendirme'' öğeleri bakımından karşılaştırmak ve bu bağlamda öğretmen görüşlerini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda 2016 programının öğretmenler tarafından farkındalığı ve öğretmenlerin program ile ilgili görüşleri resmedilmiştir.Bu çalışmanın modeli, nitel ve nicel karma araştırma modeli ile doküman incelemesi olarak yapılandırıldı. Eski ve yeni programın karşılaştırılması modelin nitel ve doküman incelemesi boyutunu, farkındalık anketi ve öğretmen görüş anketi modelin nicel boyutunu oluşturmaktadır. Elde edilen bulgular betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda her iki programı karşılaştırıldığında; yeni program çağın gereksinimlerine uygun, iyi analiz edilerek bazı yeni fikirler ortaya koymaktadır. 'Üstbilişsel öğrenme' kavramı, sosyo-kültürel öğrenmenin sınıf ortamına aktarılması ve 'yaşama yakınlık' ilkesinin öneminin vurgulanması ile somut deneyimlerle soyut matematiksel kavramların öğrenilmesine değer vermesi, bireyin her türlü kavramsal ifadelerini dikkate alarak var olan bilişsel kazanımların üzerine yenilerini inşa edebilmesi, hem değerlendirme hem de düzeltme yapmasına fırsat vermesi yeni programın öne çıkan özellikleridir. Ancak bu yeniliklerin uygulanmasına dönük açıklamaların eksik olduğu görülmektedir. Gerek programın hazırlanış safhasında, gerekse hazırlandıktan sonra bilgilendirilmesi safhasında, öğretmen boyutunun dikkate alınmaması önemli eksilik olarak yorumlanabilir. Ayrıca programın uygulanmasına yönelik açıklamalar daha detaylı olabilir, ölçme ve değerlendirme yapılabilmesi için daha somut ve güvenilir araçlardan yararlanılabilirdi.Anahtar Kelimeler: Matematik öğretimi, İlkokul Matematik Öğretim Programı, Program Karşılaştırılması. Change is a universal and inevitable fact. As we are keeping up with the pace of all changes in our contemporary world, our education system and teaching programs could not be thought as an exception for this change. As our world introduced new communication technologies with an unprecedented pace, it is not possible to thrust the society and institutions within the boundaries. Accordingly, the ministry of national education has initiated an evolution with the academic year of 2012/2013 and transformed the system into a new 4+4+4 model. As a natural consequence of the developed, renewed and changed system, curriculums had to revise themselves in this respect. Following these developments, the ministry of national education renewed the Math curriculums of primary schools in 2015 under the supervision of the Turkish Education Board. Innovative products are expected to be superior in terms of benefits and functionality under such overhaul or changing in comparison with their previous forms. In the present study, while curriculums were being compared, theoretical narration of the new curriculum was to be examined in terms of acceptation level from modern, contemporary and academic points of views apart from its practice and opinions of teachers, practitioner of the curriculum, were taken into consideration. The essential objective of this study is to compare 2015 Math curriculum of primary school 1-4 grades with 2009 Math curriculum of elementary education 1-5 grades in terms of curriculum's fundamental elements of ''objective/acquisition, content, learning and teaching statuses as well as evaluation-measurement''; and to reveal opinions of teacher in this regard. In line with the objective, awareness of teachers regarding the 2016 curriculum and their attitudes towards the curriculum were illustrated. The research model was structured with qualitative and quantitative hybrid model as well as document review. Whereas comparison of the former and new curriculums constitutes qualitative and document review dimension of the model, awareness test and attitude test constitute qualitative dimension of the model. Obtained findings were analyzed through descriptive analysis method. Finally, in comparison of both curriculums, it could be concluded that the new program is appropriate for the necessities of our age and exerts some new ideas based on a solid analysis. Prominent features of the new curriculum are 'meta-cognitive learning' concept, transfer of socio-cultural learning into classroom environment and emphasis of importance of principle of 'proximity to life' and attaching importance to learning abstract mathematical concepts through concrete experiences, allowing individuals to build, evaluate and amend the current personal cognitive acquisitions by considering all sorts of conceptual expressions. However, it was observed that explanations concerning application of these novelties were not sufficient. Avoiding teacher dimension in both curriculum preparation stage and in introduction stage of the curriculum could be considered as a substantial deficiency. Moreover, explanations regarding application of curriculum could be further detailed; more concrete and reliable tools could be utilized in evaluation and measurement process.Keywords: Math Teaching, Primary School Math Curriculum, Comparison of Curriculums.
Collections