Karikatür kullanımının toplama ve çıkarmaya dayalı problem çözme becerisine ve tutuma etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı karikatür destekli matematik öğretiminin ilkokul ikinci sınıf öğrencilerinin toplama ve çıkarmaya dayalı problem çözme becerileri üzerindeki etkisini ve öğrencilerin matematik dersi tutumlarına etkisinin neler olduğunu ortaya koymaktır.2015- 2016 Eğitim Öğretim yılı ikinci yarıyılında Mersin İli Mut İlçesine bağlı bir ilkokulun ikinci sınıf öğrencileriyle gerçekleştirilen araştırmada, deneysel modelin ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel deseni kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğrenciler, uygun örnekleme yöntemine bağlı olarak seçilmiştir. Araştırma deney grubu 15, kontrol grubu 13 olmak üzere 28 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Uzman görüşü alınarak ve TAB madde analizi programına tabi tutularak 25 soruluk ''Problem Başarı Testi'' hazırlanmıştır. Deney ve kontrol grubundaki öğrencilere araştırmanın başlangıcında ve sonunda ön test ve son test olarak ''Problem Başarı Testi'' ve Yaşar Baykul tarafından geliştirilen ''Matematik Dersine Yönelik Tutum Ölçeği'' uygulanmıştır. Ön test verileri incelendiğinde iki sınıfın denk olduğu görülmüştür. Dört haftalık yarı deneysel işlem süreci sonunda uygulanan son testten elde edilen veriler SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir.Analiz sonuçlarına göre araştırmanın bulguları karikatürle desteklenmiş matematik öğretiminin başarıyı olumlu etkilediği ve matematik dersine olan tutuma bir etkisinin olmadığı gözlemlenmiştir. The aim of this study is to examine the effects over problem solving abilities of the primary 2nd grade pupils with caricature that based on the addition and subtraction in mathematics education and effects over mathematics lessons. The study is performed in Mersin, Mut in 2015- 2016 Education period among primary 2nd grade pupils. In the study, it is used the pretest and posttest design as model. The pupils that joşned to the study are elected with the sample survey. The test group consists of 15 pupils, the control group consists of 13 pupils. As the speacialist's view is taken, with the item analysis programme, a `problem success Test` is prepared that consists of 25 questions. It is implemented `problem success Test` to the test group and control group pupils in the begininng and ending of the study that is developed by Yaşar Baykul `Mathematical Lesson Attitude Scale`. When is examined the pretest datas, it is viewed both groups are equal. In the posttest datas, it is used the SPSS.According to the analysis results, the education with supported caricature is positive effect on the pupils in the maathematical education, but not attitude to Maths class.
Collections