White American masculinity and sadomasochistic self in the movies of David Fincher: Fight Club, The Game and Seven
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez beyaz Amerikan erkekliği ile beyaz Amerikan erkekliği kavramını oluşturan öğeleri incelemek ve bu öğelerin bugünkü Amerikan Erkeği üzerindeki sadomasoşist yansımalarını ortaya koymak için hazırlanmıştır. Bu amaç için, David Fincher'ın Fight Club (Dövüş Klübü), The Game (Oyun), and Seven (Yedi) adlı filmleri incelenecektir. Bu tez yalnızca beyaz Amerikan erkekliği ve bu kavramı oluşturan öğeleri değil aynı zamanda günümüz Amerika'sında varolan, cinsiyete dayanan geleneksel sosyal rolleri ve bu rollere karşı verilen tepkileri (Feminizm, Erkek Hareketleri vb.) daha iyi anlama amacını gütmektedir. Bu çalışma toplam üç ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, erkeklik ve erkeklik kavramını oluşturan öğelerin sanılanın aksine biyolojik değil, tarihsel ve toplumsal bir süreç sonunda ortaya çıktığı savunulacaktır. İkinci Bölümde, erkeklik ve onu oluşturan öğelerden biri olan sadomazoşizm, bugünkü beyaz Amerikan erkekliği kavramının oluşmasında rol oynayan sosyal ve tarihsel süreç içerisinde incelenecektir. En son olarak Üçüncü Bölümde, günümüz beyaz Amerikan erkeği ve sadomazoşist benliğini yansıtan üç David Fincher filmi, Bölüm Bir ve İki de varılan sonuçlar doğrultusunda incelenerek bu çalışmayı sonuçlandırılacaktır. Anahtar Kelimeler; Erkeklik Beyaz Amerikan Erkekliği Sadomazoşizm David Fincher Dövüş Klübü Oyun Yedi vı As the title `White American Masculinity and Sadomasochistic Self in the movies of David Fincher; Fight Club, The Game and Seven` suggests the present study aims to analyze white American masculinity and its components, along with its historical process, and its sadomasochistic reflection on three contemporary Hollywood films. For this purpose, after deciphering what manhood and masculinity is, Fincher's three striking films of Fight Club (1999), The Game (1997), and Seven (1995) will be analyzed. This thesis is an attempt not only to decipher white American manhood and its components, but it also aims to provide a better comprehension of sex roles and reactions (such as Feminism and Men's Movement) to it in the contemporary United States culture. The present work consists of three major chapters: In Chapter One, manhood, masculinities and sadomasochism as part of component of manhood will be analyzed from a cultural and historical perspective. Chapter Two will focus on the development of white American masculinity and its sadomasochistic şelfin course of history. Meanwhile, sadomasochism as a collective, social experience in American society will also be analyzed. Ultimately, Chapter Three will analyze David Fincher's three movies, which mirror contemporary white American masculinity and its tendency to be involved in sadomasochistic occurrences in the light of what have been analyzed in Chapter One and Two. Key words: Masculinity Manhood White American Masculinity White American Manhood Sadomasochism David Fincher Fight Club The Game Seven
Collections