Reveailng the significance of using E-commerce in the organisations of the furniture sector in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
KISA ÖZET MEHMET BASTIOcak 2005 TÜRK MOBİLYA SEKTÖRÜNDE FAALİYET GÖSTEREN İŞLETMELERDE E-TİCARET KULLANIMININ ÖNEMİ Bu tez çalışmasında, Türk mobilya sektöründe elektronik ticaret kullanımı incelenmiştir. Bu bağlamda, ilk olarak, elektronik ticaretin tanımı, gelişme süreci ve kapsamı ele alınmıştır. Daha sonra elektronik ticaretin dünyadaki ve Türkiye' deki gelişimi ve mevcut durumu incelenmiştir. Tezin araştırdığı diğer bir konu da dünyada ve Türkiye' de mobilya sektörüdür. Bu çerçevede, öncelikle, mobilyanın tanımı yapılmış ve türleri açıklanmıştır. Takip eden kısımda, dünyada ve Türkiye'de mobilya sektörünün mevcut durumu incelenmiştir. Bu kısımda ayrıca, elektronik ticaret kullanımının da katkısıyla, mobilya sektörünün gelişme potansiyeli değerlendirilmiştir. Tezin son kısmında ise Türk mobilya sektöründe elektronik ticaret kullanımının düzeyini belirlemeye yönelik olarak yapılan saha çalışması değerlendirilmiştir. Bu çerçevede, Türk mobilya sektöründeki belirli sayıdaki firmaya anket çalışması uygulanmış ve sonuçları değerlendirilmiştir. Bu bölümün sonunda, elektronik ticaret uygulamalarındaki eksikler ve karşılaşılan sorunlar belirlenerek çözüm önerileri getirilmiştir. vAnahtar Kelimeler: Bilgi TeknolojileriİnternetWeb Sitesi Elektronik TicaretMobilyaMobilya Sektörü VI İÜ ABSTRACT MEHMET BASTIJanuary 2005 REVEALING THE SIGNIFICANCE OF USING E-COMMERCE İN THE ORGANISATIONS OF THE FURNITURE SECTOR İN TURKEY in this thesis, electronic commerce use in the Turkish furniture sector is analyzed. in this respect, definition of electronic commerce, its development process and the types of electronic commerce are discussed. in addition, the development process of electronic commerce both in the vvorld and in Turkey is investigated. As a part of the thesis, the furniture sector in the world and in Turkey is examined. in particular the furniture is defined and its types are explained. Then an analysis of the current situation of the furniture sector in the vvorld and particularly in Turkey is made. A fîeld study concerning the level of electronic commerce use in the Turkish furniture sector is evaluated. in this context, a guestionnaire is prepared applied to some selected firms in the Turkish furniture sector and its outcomes are assessed. At the end of this part, inadequacies and problems encountered in the electronic commerce applications are determined, and some suggestions in the form of alternative solutions are made.Key vvords: Information TechnologyInternetWeb Site Electronic CommerceFurnitureFurniture Sector IV
Collections