Marketing of gmat preperation courses in Turkey and abroad
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma GMAT sınavını bir test ürünü olarak ele almakta ve Türkiye'deki pazarlanabilirliği hakkında bir araştırma çermektedir. Başlıca dört bölümden oluşan bu tez, ilk olarak giriş bölümünde MBA programarının nerede başlayıp geliştğini ve dünyaya nasıl yayıldığını anlatmaktadır. Ayrıca, bu bölümde MBA okularının ve yurtdışından öğrenc kabul eden üniversitelerin GMAT le nasıl bir lgisi olduğu anlatılmaktadır.İkinci bölümde se ` Bir est ürünü olarak GMAT` detaylı olarak GMAT' in bir est urunu olarak özelikleri hakkında detaylı bilgiler verilmektedir. Bu bölümde GMAT sınavının bölümeri, bölümerin neleri kapsadığı ve ölçtüğü, GMAT puanlarının geçerliliği, güvenilirliği, ensttülerin neden GMAT kulandığı ve GMAT' e olan talepteki artıştan bahsedilmektedir.Üçüncü bölümde se yüksek isansa giriş sınavlarına giren öğrenclerin sınavla lgili beklentleri ve düşüncelerini ölçmek amacyla uygulanan bir anket çalışması ve bulguları şlenmektedir. Anket, yüksek isansa giriş sınavları, GMAT ve yurtdışında yüksek isans yapmakla lgili olarak üç bölümden oluşmaktadır. Bölüm; araştırma metodolojisi ve bulgular olmak üzere ki kısımdan oluşmaktadır. Birinc kısımda anketn nasıl oluştuğu ve neleri çerdiği, anketn kimere uygulandığı ve veri oplama metotları anlatılmaktadır. İkinc kısımda se anketle lgili bulgular ve bu bulguların neler olduğu hakkında bilgi verilmektedir.Dördüncü bölüm se sonuçlardan oluşmaktadır. Bu bölüm anket bulgularını kulanarak, GMAT' n Türkiye' deki pazarlanabilirliği hakkında yorumar ve bulgular çermektedir.Anahtar eimeerYüksek Lisans, GMAT This study tels about the GMAT as a test product and s marketability n Turkey. Consistng of four main part, in the frst chapter; t will mainly be an ntroducon to the GMAT by startng to tel about how MBA programs evolved n USA and spread to the world. The ntroducon hapter tels about how the MBA schools and the universites who are giving admssions to the nternatonal students are nvolved n GMAT as an admssion test to their nstuton.The second chapter is `GMAT as a test product`. In this chapter, the basic haraceristcs of GMAT s discussed. It is described as a test product and the subject contnues as; the secons of GMAT, what GMAT measures, validity of GMAT , reliability of GMAT, GMAT scores, why do school use GMAT, Increasing demand on GMATThe third chapter studies a research about the thoughts and expectatons of students about admssion tests, GMAT and graduate study abroad. The Research Methodology hapter consist of two parts Research Design and Fndings. In the research design part, the questonnaire s described , then he sampling selecon and data colecon method s stated In the ndings part, it basicaly deals wih the tables resulted from the questonnaire, the methods used to create the tables, the detailed narraton of fndings resulted from the questonnaire.The fourth hapter is concusions, it mainly deals wih the comments on he fndings about marketability of GMAT n Turkey using the results of the questonnaire.Key words:Graduate Study, GMAT
Collections