A gis based analysis of the effects of neighbouring land use on the traffic congestion on connector roads: The case of the Hadimkoy- Beylikdüzü connector road
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ulasım, bütün metropol kentlerde oldugu gibi stanbul'un da en önemli, engüncel ve en fazla para ve zaman kaybının yasandıgı sorun olarak karsımızaçıkmaktadır. Hızlı gelisim ve bunun sonucu olarak ortaya çıkan plansızyerlesim, hızla artan nüfusun mevcut yollarda hareket kabiliyetinin düsmesinesebep olmaktadır. Mevcut yolların, günümüz nüfusu ve yakın gelecektekinüfus tahminlerine baglı trafik üretimi göz önünde bulundurulmadan insaedilmesi de vurgulanması gereken diger bir husustur. Bununla birlikte sadeceyolların insası degil sanayi ve yerlesim alanlarının son derece hızlı ve uzunvadeli düsünülmeden olusturulması bazı çevre problemlerine sebep oldugugibi, ulasımı da olumsuz yönde etkilemektedir.Çalısmanın amacı, ulasım probleminin yogun olarak yasandıgı noktalardanbiri olan Hadımköy-Beylikdüzü baglantı yolu üzerindeki trafik yogunlugununyakın çevredeki arazi kullanımı ile iliskisini incelemek, problem kaynaklarınıbelirleyip çözüm yollarını ortaya koymaktır. Mevcut yol, ithalat ve ihracatürünleri, endüstriyel malzeme, hammadde, sanayi araç-gereçleri ve tabikiinsan ulasımını saglayan servis ve bireysel otomobilleri içeren çok sayıda aracıtasımaktadır. Çok sayıda ve farklı karakterlerde aracın aynı anda ulasımını buyol üzerinden saglamaya çalısması yol kapasitesinin üzerinde bir yüklenmeolması ciddi trafik yogunluguna neden olmaktadır. Bölgedeki tır antrepoları vekonteynır depoları da bu yol üzerindeki trafigi olumsuz yönde etkileyennedenlerdendir. Diger bir negatif etken ise, trafigin tıkandıgı noktalardaalternatif yolların yetersizligidir. Beylikdüzü bölgesindeki yogun yerlesimalanlarından ev-is amaçlı seyahat eden otomobiller de buradaki hali hazırdurumda oldukça büyük paya sahiptirler.Çalısmada, yol boyunca belirlenen noktalarda, sabah, ögle ve aksam zirvesaatlerde gerçeklestirilen kamera kayıtları aracılıgı ile araç tipi, yön vezamana göre araç sayımları yapılmıstır. Bununla birlikte bölge trafikekiplerinin yardımı ile 3 kontrol noktasında sürücülere yönelik 250 anketdüzenlenmistir. Beylikdüzü, Kıraç ve Hadımköy bölgesinin 1963, 1987, 1996,ve 2004 yılları hava fotografları ve uydu görüntülerinden yararlanılarak arazikullanım haritaları olusturulmustur. TransCAD programı ile de baglantı yoluyakın çevresinin trafik üretimi ve çekimi oranları elde edilmistir.ixYolu kullanan sürücülerin %86,4'ünün bu güzergahta ciddi trafikprobleminin oldugunu düsünmesi karar vericilerin dikkate alması gereken birorandır. Anket ve sayım sonuçlarına göre Hadımköy ve Kıraç kavsaklarındarevizyona ve yeni düzenlemelere ihtiyaç duyulmaktadır. Bölgenin gelisimtrendi göz önünde bulundurulursa en etkili çözümlerin basında Hadımköybölgesinin kullanımına açılacak yeni bir TEM kavsagı gelmektedir. Transitkullanımın çok yogun oldugu Kıraç kavsagı için ise altgeçit yada üstgeçit ileısıklarda olusan kuyruklanmalara engel olunabilir.Anahtar Kelimeler: Ulasım, Arazi Kullanımı, Trafik Tıkanıklıgı, Planlama,CBS Transportation is the most important and most current problem ofIstanbul, like other entire metropolitan cities. People lose lots of money andtime because of transportation and related congestions. Rapid developmentand unplanned urbanized area have reduced mobility of the people on theexisting roads. Another point that should be stated here are roads whichhave been built without thinking about today?s population and futuresituation. However, building roads was just part of the problem becauserapid and unplanned creation of the industrial and residential sites havecaused transportation problems, along with many environmental problems.The aim of this study is to determine the relationship between trafficcongestion on the Hadimkoy-Beylikduzu connector road, which is one of theimportant parts of Istanbul, and the surrounding land use types; thenproduce some solutions for the problem. The road carries import and exportmaterials, industrial products, raw materials, industrial tools and of courseservices for people and private cars. Many types of vehicles have to use thisroad at the same time and because of this the road exceeds its capacity.Also, the distribution of the parking lots for lorries and warehouses is thereason of the problem of the road. The other negative effect is the lack ofalternative route if there is an accident or a traffic jam on any part of theroad. The HBW trips are playing important roles on the traffic condition ofthis road.In this study, vehicles have been counted during three different times ofthe day: in morning, in noon and in the evening peak hours. There werethree different classifications while counting, type of the vehicle, directionsand time. Also, there were 250 surveys that drivers took on 3 differentcontrol points along the road with the help of the police officers. One of theother important steps of this study is to create a land map of the Beylikduzu,Kirac and Hadimkoy region, by 1963, 1987, 1996 and 2004 aerial photos andsatellites images. The traffic attraction and generation potential of the closesurrounding area of connecting road, have been counted by TransCADsoftware program.vii86,4 percent of the drivers think that there is a problem on the road dueto survey data. So, decision makers have to be careful when using theresults from the surveys. According to counted survey results, Hadimkoy andKirac intersections need immediate renewing and reconstructing. Mosteffective solution is to have an alternative gate to connect Hadimkoy to TEMmotorway. On the Kirac intersection, an underpass or overpass could solvethe existing queues, because the transit passing is dominant on this point allday.Key Words: Land use, Transportation, Traffic Congestion, Planning, GIS
Collections