The intangible side of the global competition
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bir kurumun stratejisi, hissedarları, müşterileri ve çalışanları için nasıldeğer yaratmaya çalıştığını açıklar. Bugün, bütün kurumlar soyutvarlıklarını arttırarak sürdürelibir değer yaratırlar. Üstünde uzlaşılan biraçıklaması olmamakla beraber, varlıklar, yatırımlar, kaynaklar ve diğerfenomenlerle ilişkilendirilir. Bununla beraber, isim, patent, telif, marka gibibelirgin soyut varlıklar şimdi ayrıca değerlendirilmelidir. Hizmetaktivitelerinin hızlı gelişimi, üretim faaliyetlerinin kaybolması, hizmetaktivitelerinin endüstrileşmesi, rekabet avantajının ana temelinin bilgiolarak kabul edilmesi, borsay kote birçok firmanın pazar değeri ile defterdeğeri arasındaki dengesizlik, böyle bir ilgiyi doğrulayan beş nedendir.Çalışmamda, soyut varlıklara, sürekli artan önemlerine ve üç ana unsuruolan marka, imaj ve güvene odaklanacağım. Soyut varlık olarak markanınderinlemesine bir analizini marka özvarlığı ve markanın psikolojik cazibelerikonularıyla beraber yapacağım. Akabinde, marka değerlenmesi ile ?Disneyve Sihirli Marka? örnek olay incelemesini takiben markanın nasılyönetileceği ve marka yatırımlardaki eğilimlerden derinlemesinebahsedeceğim.Ek bölümde sunacağım tablo, figür, şablonlarla ile de soyut varlıklarhakkımdaki tezimi destekleyeceğim.Anahtar KelimelerSoyut, Varlık, Marka, Strateji An organization?s strategy describes how it intends to create value for itsshareholders, customers and citizens. All organizations today createsustainable value from leveraging their intangible assets. Even thoughthere is no generally accepted definition for intangibles, it accompaniesdifferent concepts such as assets, investments, resources or otherphenomena. However, obvious intangible assets that must now beseparately valued include, for example, goodwill, patents, trademarks, andcopyrights. The rapid growth of services activities, the dematerialism ofmanufacturing activities, the industrialization of services activities, therecognition of knowledge as the main source of competitive advantage, thedisequilibrium between market value and book value for most listedcompanies are the five reasons justifying such an interest.In my study, I will focus on intangible assets, their continuouslyincreasing importance, their types and the three pillars of intangibles:brand, image and trust. Afterwards, I will analyze brand in-depth as anintangible including what a brand is, the brand equity and thepsychological appeals of brands. Subsequently, I will mention in detailbrand valuation along with a case study of ?Disney and the Magic Brand?followed by how to manage brands and tendencies in brand investments.In the Appendices, I will demonstrate useful charts, tables, sheets tosupport my thesis about intangible assets.Key WordsIntangible, Asset, Brand, Strategy
Collections