Call him Ismail: A postcolonial critique of Ismail Kadare
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez, Ismail Kadare'nin birkac eserlerini ve onun arnavut edebiyatindaki varligini, onun en taninmis roman, arastirma ve siirlerine odaklBu tez, İsmail Kadare'nin seçkin eserlerini ve onun arnavut edebiyatındaki varlığını, onun en tanınmış roman, araştırma ve şiirlerine odaklanarak, farklı bir postkolonial teorik perspektiften analiz etmeyi hedefliyor. Kadare'nin eserleri sadece yüksek edebi değerlere sahip çalışmalar olmayıp, aynı zamanda Kadare yazılarıyla ülkesinde ? Arnavutluk-taki hüküm süren diktatörlüğü eleştiriyor ve onu kınıyor; komünizmin sona ermesinden sonra ise, Kadare'nin çalışması özellikle arnavut kimliğinin yerleşmesine yönelik odaklanıyor.Kadare arnavut baladlarını ve mitlerini, tarihini ve şahsiyetlerini, tüm edebi güçleri ile kullanır, önce totaliter rejimi kınamak için, sonra da arnavutların avrupalı kimliğini ıspatlamak için. Kadare'nin postmodern tarzı, eserlerin sıradışı içeriği ve onun zamanlararası göçü, onun iki dünya arasında duruşunun ve arnavutların batılı kimliğini ıspatlama hedefindeki Doğuyu oryantalize etme metodununun en bariz göstergesidir. Bu bakış açısıyla, Kadare'nin çalışması, aynı zamanda arnavutların marjinalizasyonunun da altını çiziyor. İsmail Kadare'nin çalışmasının arka planında, Balkanlar'ın yirminci yüzyılın ikinci yarısının ve yeni milenyumun başlangıcındaki çok kültürel yapısı ayrı bir önem kazanıyor. This thesis will analyze selected works of Ismail Kadare and his presence in Albanian literature from a diverse post-colonial theoretical perspective focusing on his best known novels, studies and poems. Kadare?s works are not only appreciable literary works; at the same time with his work Kadare attempted to criticize and condemn the dictatorship dominant in his country ?Albania- while, after the fall of communism Kadare?s work focused especially on the establishment of Albanian identity. Kadare makes use of Albanian ballads, myths, as well as the history of his country, first in order to contradict the totalitarian regime and later to demonstrate the European identity of Albanians. Kadare?s postmodernist style, controversial plots, and `emigration in time? demonstrate his in-betweenness, and the way he `orientalizes? the East to achieve his scope in demonstrating the Western identity of Albanians. From this standpoint, Kadare?s work points to the marginalization of Albanians, as well. The background of Ismail Kadare?s work points to the situation of the multicultural Balkans during the second half of the 20th century and the beginning of the new millennium.
Collections