Social inhibitions and the desire to transcend society in Henrik Ibsen`s Pillars Of Society, A Doll`s House And An Enemy Of The People
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez Henrik Ibsen'in Pillars of Society, A Doll's House ve An Enemy of the People adlı eserlerinde sosyal baskı ve bireylerin toplumun ötesine geçme arzusunu incelemeyi amaçlamaktadır. Tez giriş ve sonuç kısmı hariç dört bölümden oluşmaktadır. Ilk bölüm Henrik Ibsen'in felsefi ve edebi başkalaşımını ele almaktadır. Bu kısım Ibsenin nasıl edebi ideolojide değişim yaşadığını, onun nasıl ülkücü boyuttan gerçekçi çizgiye geçtiğini ve onun Pillars of Society'dan (1877) An Enemy of the People'a kadar nasıl şekil ve sahne yapısını gerçekçiliğin yansımasını sahnede vermek için kullandığını ele alır. Ikinci bölüm Ibsenin gerçeğin yansımasını sahnede ortaya koymak için kullandığı etkili yöntemlere değinir. Bu bölüm Ibsenin devrim niteliğindeki yöntemini hem izleyiciyi aydınlatmak hemde seyirciyi o döneme ait olaylarla özdeşleştirme gayretlerini ele alır. Üçüncü bölüm Pillars of Society, A Doll's House ve An Enemy of the People adlı eserlerde sosyal yasakları ve baskıyı inceler. Baskıcı toplumun sosyal yasakları ve baskıları karakterlerin iç dünyalarında sosyal travmalar yarattı. Bu bölüm karakterlerin acılarının hayatları boyunca kendilerini nasıl olumsuz bir şekilde etkilediğini ve hayatlarına acının nasıl hükmettiğini ve onların toplumdan nasıl soyutlandığını işler. En son bölüm ise bazı önemli bireylerin toplumun ötesine geçme ve burjuvazi toplumunun engellerinden kaçma gayretlerini ortaya koyar. Pillars of Society adlı eserde Dina ve Lona, A Doll's House'da Nora ve An Enemy of the People adlı oyunda Dr. Stockmann adlı karakterlerin iki yüzlü toplumun taleplerine nasıl karşı geldiğini, baskın değerlerden kaçmak için nasıl davrandıklarını ve toplumun ötesine geçme isteklerini irdeler. This thesis aims to explore social restrictions and the desire to transcend community in Henrik Ibsen?s Pillars of Society, A Doll?s House and An Enemy of the People. The thesis consists of four chapters apart from the Introduction and Conclusion. The first chapter deals with Ibsen?s philosophical and literary metamorphosis. It discusses why and how Ibsen had a transformation in literary ideology, that is from an idealistic approach to a realistic one; why and how he reconstructed form and stage props in terms of giving the illusion of reality in his dramas through Pillars of Society (1877) to An Enemy of the People (1882). The second chapter discusses Ibsen?s effective means to reflect the illusion of reality on stage. The chapter sheds light on how Ibsen employed his revolutionary instrument both to enlighten the spectator regarding contemporary problems and to make the audience identify with the characters on stage. The third chapter examines social inhibitions in Pillars of Society, A Doll?s House and An Enemy of the People. Social inhibitions and pressures of bourgeois class created social traumas in the characters? lives. It explains how characters? suffering prevails throughout their personal lives and alienates them from the community. The final chapter focuses on some major characters? efforts to transcend their communities in order to escape from restraints of the bourgeois society. It brings forth how Dina and Lona from Pillars of Society, Nora, from A Doll?s House and doctor Stockmann from An Enemy of the People oppose the demands of the hypocritical community, act to be freed from dominant values of society and struggle to transcend their societies.
Collections