A comparative analysis of the foreign policy perspectives in two Latin American states: Brazil and Venezuela in the twenty-first century
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez, 21. yüzyılda dünya siyasetinde etkileri artan iki Latin Amerika ülkesi Brezilya ve Venezuela'nın dış politika perspektiflerini karşılaştırmalı olarak ele almayı hedeflemektedir. Dönem olarak, Brezilya için Luiz Inácio Lula da Silva (2002- 2010); Venezuela için Hugo Rafael Chávez Frías (1999- ) başkanlık dönemleri incelenecektir. Kendilerini solcu/sosyalist olarak niteleyen iki başkanın, bu ideolojik tutumlarının dış politika söylemleri ve eylemleri ile ne kadar tutarlı olduğu, karşılaştırmalı dış politika incelemelerinde en çok kullanılan `üçlü analiz düzeyi' (birey, devlet ve uluslararası sistem) yöntemi ile tartışılacaktır. Bunun tespiti için çalışmada, özellikle Chávez'in ve Lula'nın dış politika söylemleri analiz edilecektir ve bu söylemlerin dış politika uygulamaları ile ne kadar örtüştüğü gösterilmeye çalışılacaktır. Nihayetinde, Brezilya ve Venezuela devletlerinin tarihsel ve yapısal farklılıklarından ötürü, dış politika söylemlerinde önemli farklılıklar olduğu somut veriler ile iddia edilecektir. The purpose of this study is to make a thorough inquiry into the foreign policy strategies being pursued by Brazil and Venezuela during the twenty-first century. The two different approaches to Latin American foreign policy understanding will set out through the most known comparative foreign policy method, `the three levels of analysis? (individual, state and international system). This is explored specifically through an analysis of the discourse of Hugo Rafael Chávez Frías (1999- ) in Venezuela and Luiz Inácio Lula da Silva (2002- 2010) in Brazil. This study particularly concentrates on both Latin American leaders? foreign policy discourses and their implementations to see how they are/were pursuing the foreign policy compatible with their leftist/socialist ideology. This work will indicate that foreign policy implementations could change in accordance with the different historical and structural motivations of both countries.
Collections