Формирование лингвокультурологической компетенции турецких учащихся на практических занятиях русского языка (на материале фильма «москва, я люблю тебя»)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, işitsel ve görsel sanat olarak, hedef dildeki ulusal bilinci, milli ruhu, duygu düşünce yapısını, kültürel imgeleri ve milli değerleri gerçekçi bir şekilde yansıtan sanatsal filmlerin perspektifiyle; ana dili Türkçe olan Türk dilbilimci öğrencilere, kültür ve dil yetkinliği kazandırmada, teorik olarak metotlar oluşturmayı ve bunları temellendirmeyi amaçlamaktadır. Çünkü, sanatsal filmler, öğretilen dildeki gerçeği, kültürel ve sanatsal yaşamı yansıtan bir aynadır. Ayrıca, Türk öğrencilerin yabancı dil öğrenimindeki dilsel ve kültürel yeteneklerin gelişimini artırıcı ve kolaylaştırıcı, («Moskova, Seni Seviyorum» filmi esas alınarak) hedef dildeki milli ruh, duygu-düşünce ve değer yargıları yansıtıcı yorumlarla donatılmış Fatih Üniversitesinde okutulan RLL 333 Semiotics of Post-Soviet Film dersinde kullanılmak üzere özel öğretim materyali olarak Rusça-Türkçe sözlük oluşturulmuştur. ???? ?????????????? ?????? ??????????? ? ?????????? ???????????? ???????, ???????????? ?? ???????????? ???????????????????????? ??????????? ???????? ???????? ?? ???????????? ???????? ???????? ?????.?? ???????? ??????????????? ?????? ???????????????? ???????? ????? ? ???????? ? ????????? ??????? ???????. ?????????????? ????? ???? ????????????, ???????????? ????, ??????, ?????? ????????????. ?????????????? ???????????? ?????????? ?????? ??? ???????? ?????????, ????????? ??????? ???? ?? ?????????????? ????? RLL 333 SEMIOTICS OF POST-SOVIET FILM (II ???????????????? ???????) ? ????? ????????????.?????? ????? «??????????? ????????????? ?????????????? ??????? ??? ???????? ???????? ????? ??? ????????????» ???????????? ????? ?????? ? ????? ????? ????????? ???????, ??????-????????????? ????????? ????????????? ??????????????? ?????? ?? ??????????? ????? ??? ???????? ???????????? ???????????????????????? ??????????? ???????? ????????.?? ?????? ????? «????? ? ?????? ??????????? ?????? ? ???????????????? ????????? ??? ??????-????????? ???????? ????????? ??????? ? ?????????? «??????, ? ????? ????» ?????????????? ??????? ?????? ? ??????? ??????????? ?????? ?? ?????? ?????? «??????, ? ????? ????» ??? ???????? ???????, ? ????? ??????????? ????????? ?????? ?????????? ??????????? ??????.? ??????? ????? «???????? ???????????? ???????????????????????? ??????????? ???????? ???????? ?? ????????? ?????? «??????, ? ????? ????» ?????????? ??????? ???????????? ???????????????????????? ??????????? ??? ????? ?? ????? ???????? ???????? ????? ??? ????????????; ??????? ?????????, ????????????? ???????, ?????????? ? ????????????? ??????????????? ??????? ???????? ? ????? ???????????? ??????? ? ???????????????????????? ??????????? ????????, ??????? ????????? ? ?????????? ??????-????????? ???????? ????????? ??????? ? ?????????? ? ???????????? ??????? ???????, ???????????? ?? ???????????? ???????????????????????? ???????????.? ?????????? ???????????? ?????????? ?????????? ??????? ??????????? ?????? ?????????? ? ???????? ?????? ?? ????????????? ???????????? ??????? ???????????? ???????.???????? ?????: ??????????? ??????? ????, ??????? ???? ??? ???????????, ???????????????????????? ???????????, ??????????????? ???????? ????????, ??????????? ???????? ???????? ???????????? ?????.
Collections