E-dış ticarette karşılaşılan sorunlar üzerine bir araştırma: Gıda sektörü örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Telekomünikasyon ağları ve internetin hızla gelişmesi, dünyayı hızla küreselleştirmiş ve hayatın her alanında büyük değişikliklere yol açmıştır. Bu hızlı gelişimin etkileri en çokta ticaret sektöründe kendini göstermiş, klasik ticaret anlayışı yerini, daha hızlı ve ekonomik olan, iletişim maliyetlerini neredeyse sıfıra indiren, 7/24 erişime ve kitlelere ulaşmaya imkân sağlayan e-ticarete bırakmıştır. E-ticaretin sağladığı tüm bu fırsatlar dış ticaretin taraflarının da ilgisini çekmiş ve kısa zamanda sektörün e-ticaret ile bütünleşmesini sağlayarak e-dış ticaret kavramını ortaya çıkarmıştır. Ülkemizde de henüz yeteri kadar gelişmemiş olmasına rağmen e-dış ticaret özellikle dış ticaret yapan Kobilerin dünya pazarlarında kendilerine daha iyi yer edinebilmeleri ve daha çok müşteriye ulaşabilmeleri için en ekonomik ve hızlı yoldur. Fakat e-dış ticaretin sanal ortamlar aracılığıyla gerçekleşmesi ile yeni ve gelişmekte olan bir kavram olması uygulamada bazı sorunlara yol açmaktadır. Mülakat tekniğinden faydalanılarak hazırlanan ve Türkiye'nin farklı şehirlerinden aktif olarak e-dış ticaret yapan 30 firmanın katılımıyla gerçekleşen bu çalışma ile ülkemizde e-dış ticaretin geliştirilmesi için Türkiye'deki ihracatçı ve ithalatçıların, e-dış ticaret yaparken yaşadığı süreci gözlemlemek amaçlanmış ve elde edilen bulgular ışığında mevcut sorunlar analiz edilerek, çözüm önerileri ortaya koyulmaya çalışılmıştır.Yapılan mülakatlar neticesinde, e-dış ticarette en çok yaşanılan sorunların güven, eğitim ve yetişmiş insan gücü eksikliği ile ilgili sorunlar olduğu ayrıca e-dış ticaret yapan firmaların dış ticaret ve e-ticarette yaşanan sorunlardan farklı sorunlar da yaşadığı belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: E-dış ticaret, E-ticaret, Dış ticaret Telecommunication nets and rapidly development of internet have globalized the world speedily and caused a big change in every area of life. This rapid growth mostly have taken effect the business sector and e- foreign trade which is more economic, nearly cancel out of communication cost, enabling 7/24 access and opportunity of reach the masses have taken the place of classic commercialism. All these opportunities that are provided by e-foreign trade have engaged attention of the foreign trade's parties, enabled sector's integration with e-commerce in a short time and have created the term of e- foreign trade. In spite of e- foreign trade have not sufficiently developed in our country, is the most economic and fast way to gain a much better place in the world markets and to reach more customer for especially SMES which work on foreign trade. But because of e-foreign trade recognises via virtual platforms and it is a new and developing term results some problems in practice. This study is prepared with interview technic and 30 firm's participation which actively work on e- foreign trade from Turkey's different cities aimed to observe the e- foreign trade process of exporters and importers have experienced in Turkey for development of e- foreign trade, tried to analyse current problems and offer solutions in the light of the obtained findings. Result of the interviews, the most experienced problems are confidence, education and deficiency of qualified man power in e-foreign trade, besides it has been identified that the firms working on e-foreign trade have also different problems other than problems in foreign trade and e-commerce.Key words: E-foreign trade, E-commerce, Foreign Trade
Collections