The impact of an integrated education upon the visually disabled students
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; kaynaştırma eğitiminin görme engelli öğrenciler üzerindeki akademik ve sosyal etkilerini yansıtmaktır. Eğitimin türü, görme engelli öğrencilerin akademik başarı ve sosyalleşme düzeyini belirleyici bir rol oynadığından; kaynaştırma eğitiminin hem olumlu hem de olumsuz yönleri lisede bulunan öğretmenler ve görme engelli öğrenciler arasında yürütülen uzun süreli katılımcı gözlem ve mülakatlar vasıtasıyla elde edilen verilerle ortaya çıkarılmıştır. Kaynaştırma programını engelli öğrencilerin perspektifinden değerlendirmeden önce; öğretmenlerin engelli öğrencilere yönelik tutum ve eğilimleri ele alınmış böylece bu tutumların öğrencilerin sosyal ve akademik gelişimlerini ne ölçüde etkisi olduğuna ışık tutulmuştur. Bunun nedeni ise; öğretmenlerin yaşına, branşına ve hayat tecrübelerine bağlı olarak değişen yaklaşım, beklenti ve şahsi çabalarının, görme engelli öğrencilerin sosyal bir kimlik geliştirmesinde önemli bir role sahip olmasıdır. Öte yandan; görme engelli öğrencilerin toplumun doğal bir parçası olma sürecinde özel eğitimden kaynaştırmaya geçişi analiz edilmiştir. Ayrıca; özel eğitimle kaynaştırma eğitiminin karşılaştırılmasıyla, kaynaştırmanın engelli bireylerle toplumun birlikte iç içe yaşamalarını sağlayan ortam sunduğu ve etkileşimi artırarak her iki tarafında birbini tanımasına olanak verdiği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Görme Engelli Öğrenciler, Kaynaştırma ve Tutumlar The aim of this study is to reflect on the academic and social impact of an integrated education system on visually disabled students. As the type of education determines both the level of academic success and socialisation of the visually disabled students, not only negative but also positive aspects of an integration have been revealed through the data obtained from interviewees and the longitudinal observation conducted among visually disabled students and teachers attending a high school in Istanbul. Prior to the evaluation of the integration programme from students? perspectives, teachers? attitudes and tendencies toward the disabled students are released in order to illuminate their effects on the academic and social life of disabled students. Their approaches, expectations and personal efforts in relation to their department, age and experience play a crucial role in disabled students? development of social identity in mainstream society. On the other hand, visually disabled students are analysed as part of the process of being a mainstream member of the society by transforming from special education into an integrated system of education. Furthermore, through the comparison of special and integrated education, it has been deduced that integration presents a setting for the coexistence of the visually disabled students within mainstream society by facilitating the interaction between these groups.Keywords: Visually Disabled Students, Integration, Attitudes
Collections