Search for an alternative way ın preschool education
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Osmanlı İmparatorluğunun son döneminde başlayan ve özellikle Tanzimat'tan sonra ağırlık kazanan eğitimde ikili yapının bir sonucu olarak bir tarafta geleneksek kurumlar varlığını korurken, diğer tarafta modern eğitim kurumları yükselmeye başlamıştı. Bu yapının 1924 Tevhid-i Tedrisat Kanunu ile sona erdirilmiş olması sonucu devlet din eğitimini de üzerine almış oluyordu. Osmanlı döneminde çoğunlukla vakıflar ve sivil kuruluşlar üzerinden karşılanan bu eğitimin devletin eline geçmesi ve yeni kurulan laik ulus devletin de din eğitimini ihmal etmesi sonucu, Türkiye'de din eğitimi talebi hem karşılanamayan bir eğitim olarak hep var olageldi hem de bir gerilim alanı olarak varlığını muhafaza etti. Devletin dini eğitime tahsis ettiği sınırlı alan bazı dönemlerde genişlemiş ve okullara din ve ahlak derslerinin konulması, İmam-Hatip Okullarının ve İlahiyat Fakültelerinin açılması gibi uygulamalarla da desteklenmiştir. Ancak, 28 Şubat süreciyle girilen yeni yolda, zorunlu eğitim 8 yıla çıkarılmış, dini eğitime yaş sınırlaması getirilmiş ve İmam-Hatip Okullarının ortaokul kısmı kapatılmıştır. Böylece çocuklarına dini eğitim sağlamak isteyen aileler yeni arayışlar içine girmiş ve okul öncesi eğitimi ile birlikte dini eğitimin de sağlandığı kurumlara yönelmişlerdir.İstanbul'un üç komşu semtini (Beykoz, Üsküdar ve Ümraniye) konu aldığım bu araştırmamda 18 aile ve 4 ana okul müdiresiyle mülakatlar yaptım ve ailelerin bu eğitimi seçmelerinde etkili olan faktörleri araştırdım.Anahtar Kelimeler: Okul öncesi eğitimi, din eğitimi, sivil eğitim, sıbyan okullarıAnahtar Kelimeler: Okul öncesi eğitimi, din eğitimi, sivil eğitim, sıbyanokullar Beginning from the last decades of Ottoman Empire a bifurcation emerged between traditional educational institutions and modern types of schools as well as their representatives. Even if this dichotomy were ended by the 1924 Unification Law of Education, the problem has not been solved throughout the history of the Turkish Republic and the tension between religious education and the secular character of the new state has never ended. After the military intervention in 1997, the channels for religious education were further narrowed. Today, although preschool education is a relatively new phenomenon in Turkey, some parents search for an alternative way to provide religious education in their children?s preschool years.My research focused on three neighboring boroughs in Istanbul: Beykoz, Üsküdar and Ümraniye. During my project I interviewed 18 families and 4 school managers. As a result of my research I realized that parents choose these schools because they provide both regular preschool education and religious education together.Key words:Preschool education, religious education, civil education, sıbyan schoolsKey words: Preschool education, religious education, civil education, sıbyan schools
Collections