İstanbul`da meydana gelen trafik kazalarının mekânsal analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ulaşım, insan mal ve ürünlerin bir yerden başka bir yere taşınmasıdır. Kara yolları ulaşım türlerinden ülkemizde en yaygın olan ulaşım türüdür. Yük taşımacılığının % 70'i, yolcu taşımacılığının da %90'ı karayolu ile yapılmaktadır. Özellikle 1950'li yıllardan sonra karayolu yapımı artmış ve ulaşım araçları çoğalmıştır. Bu durum özellikle büyük şehirlerde trafik problemini ortaya çıkarmış ve yolların gün geçtikçe artan hareketliliği insan hayatını tehlike altına almaya ve ciddi problem haline getirmeye başlamıştır. En önemli problemlerden biri de ulaşım esnasında yaşanan trafik kazalarıdır. 2011 yılı içerisinde meydana gelen trafik kaza bilgileri emniyet birimlerinden alınarak harita üzerinde noktasal olarak gösterilmiş ve bu noktaların konumlarının analizleri mekansal otokorelasyon ve kernel yoğunluk yöntemleri kullanılarak yapılmıştır. Elde edilen sonuçlar harita ve tablolar halinde açıklanmıştır. 2011 yılında 5724 adet kaza meydana gelmiştir. En fazla tekrarlanan kaza sayıları arkadan çarpma 788 adet, yayaya çarpma 939 ve yandan çarpma 1353 adet olarak bulunmuştur. En fazla kazanın meydana geldiği ilçeler Anadolu yakasında; Kadıköy, Ümraniye, Maltepe Avrupa yakasında ise; Fatih, Bakırköy ve Şişli ilçeleri olduğu görülmüştür. En fazla kazanın meydana geldiği E-5, TEM ve bağlantı yolları olarak tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Trafik Kaza, CBS, Mekansal Otokorelasyon, Kernel Transportation means carrying people, property and products one place to another. Highway is the most common transportation type in our country. Seventy percent of cargo transportation and also ninety percent of passenger transportation conduct by means of highways. Especially after 1950s, building highways has increased and the number of transportation vehicles has gone up. The traffic problems and increasing intensity on the roads especially in big cities endanger human life and cause serious problems.One of the most important problems is the accidents occuring during transportation. The information of accidents occured in 2011 was provided by police department. Spatial autocorrelation and kernel density methods were performed using point objects which represent the location of the accidents. The number of accidents occured in İstanbul was found as 5724. The most repeated accidents are rear end collision with 788 occurences, vehicle- pedestrian collision with 939 occurrences, side collision with 1353 occurrences. The most accidents occurred in Kadıköy, Ümraniye, Maltepe at Asian side. However European side accidents occurred in Fatih, Bakırköy and Şişli districts.Key Words: Traffic Accidents, GIS, Spatial Autocorrelation, Kernel Density
Collections