Ortaokul öğrencilerinin anne-baba katılım düzeyi ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada ortaokul öğrencilerinin anne-baba katılım düzeyi ile akademik başarıları arasındaki ilişki incelenmiş ve anne-baba katılım düzeyinin ebeveynin cinsiyetine, yaşına, eğitim durumuna, algılanan gelir durumuna, ailenin sosyo-ekonomik düzeyine, sahip olunan çocuk sayısına, öğrencinin cinsiyetine ve sınıf düzeyine göre farklılaşıp farklılaşmadığı araştırılmıştır. Araştırmanın örneklemini 265'i kız, 227'si erkek olmak üzere toplam 492 ortaokul öğrencisi ve bunların anne-babaları oluşturmuştur. Ebeveynlerin anne-baba katılım düzeylerini ölçmek amacıyla Aile Katılım Ölçeği (Şeker, 2009) kullanılmıştır. Öğrencilerin akademik başarılarını tespit etmek amacıyla öğrencinin bir önceki yıla ilişkin ağırlıklı yılsonu başarı puanı kullanılmıştır. Araştırmada verilerin analizi için SPSS 16.0 programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistiklerin yanında Spearman korelasyon katsayısı, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve bağımsız örneklem t-testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda anne-baba katılım düzeyinin ebeveynlerin cinsiyetine, eğitim durumuna, ailenin sosyo-ekonomik düzeyine ve sahip olunan çocuk sayısına göre anlamlı bir farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Buna göre annelerin anne-baba katılım düzeylerinin daha yüksek olduğu, ailenin sosyo-ekonomik düzeyi ve eğitim durumu arttıkça anne-baba katılım düzeyinin de arttığı ve ailede sahip olunan çocuk sayısı arttıkça anne-baba katılım düzeyinin azaldığı görülmüştür. Araştırma sonucunda ortaokul öğrencilerinin anne-baba katılım düzeyi ile akademik başarıları arasında anlamlı pozitif bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Anne-baba katılım düzeyi arttıkça akademik başarı da artmaktadır. In this study, the relationship between parents' involvement level of secondary school students and of their academic success was analyzed and it was investigated whether parents' involvement level changes according to parents' gender, age, educational status, family's socio-economic level, number of children they have got, gender of student and grade level or not.The research sample was composed of 265 female and 227 male students, a total of 492 secondary school students, and of their parents. Family Involvement Scales (Şeker, 2009) were used to measure parents' involvement level. In order to determine students' academic success, the final achievement weighted score of students for the previous year was used. In the study, SPSS 16.0 program was used for the data analysis. For the data analysis, besides descriptive statistics, Spearman correlation coefficient, one-way analysis of variance (ANOVA) and independent samples t-test was used.As a result of the research, it was identified that the parents' involvement level was shown a significant difference according to parents' gender, education level, socio-economic level of the family and the number of children they have. Accordingly, it was seen that women parents' participation levels are higher; as the family's socio-economic status and education level increase, the participation level of parents increases; as the number of family's children rise, parents' participation level decreases. As a result of the research, it has been found to be a significant positive relationship between parents' involvement level of secondary school students' and their academic success. As parents' involvement level increases, academic success also increases.
Collections