Ortaokul 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri ile çalışma alışkanlıkları ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmamızda Ortaokul 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri ile çalışma alışkanlıkları ve akademik başarıları arasındaki ilişkiler ve farklılıklar incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini, 2013-2014 öğretim yılı İstanbul ili Avcılar ilçesinde öğrenim gören 7. ve 8. sınıf öğrencileri arasından rastlantısal olarak seçilen, 7 okul ve toplam 912 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmamızda öğrenciler hakkında bilgi edinmek için `Kişisel Bilgi Formu` (Ek 1), bu öğrencilerin öğrenme stillerini belirlemek için Aşkar ve Akkoyunlu tarafından (1993) Türkçeye uyarlanan `Kolb Öğrenme Stili Ölçeği` (Ek 2), öğrencilerin çalışma alışkanlıklarının belirlenmesinde Feyzi ULUĞ tarafından geliştirilen (1981) `Çalışma Alışkanlıkları Ölçeği` (Ek 3) kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 21.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde sayı, frekans ve yüzdelerden, sayısal karşılaştırmalar için ki-kare (X²) testinden, aritmetik ortalama ve standart puan hesaplarından, ikili küme karşılaştırmalarında, Levenne, Scheffe ve t testinden, ikiden çok küme karşılaştırmalarında ise tek yönlü varyans analizinden (ANOVA) yararlanılmıştır. Değişkenler arasında anlamlı bir ilişki ve fark bulunup bulunmadığının belirlenmesinde 0,05 anlamlılık düzeyi esas alınmıştır. Elde edilen verilere göre aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır.•Araştırma bulgularına göre; öğrencilerin %31,4'nün değiştiren, % 25'nin ayrıştıran, % 21,4'nün özümseyen, % 19,5'inin yerleştiren öğrenme stiline sahip olduğu görülmektedir.•Öğrencilerin Akademik başarı ortalamalarına göre öğrenme stilleri arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Ayrıştıran öğrenme stiline sahip öğrencilerin akademik başarı ortalamaları, yerleştiren, özümseyen ve değiştiren öğrenme stiline sahip öğrencilerin akademik başarı ortalamalarından yüksek olduğu tespit edilmiştir. •Öğrencilerin çalışma alışkanlıklarına göre, öğrenme stilleri arasında anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre yerleştiren öğrenme stiline sahip öğrencilerin çalışma alışkanlıkları puan ortalamalarının, değiştiren, özümseyen ve ayrıştıran öğrenme stiline sahip öğrencilerin ortalamalarından yüksek olduğu gözlemlenmiştir. •Öğrencilerin öğrenme stilleri ile çalışma alışkanlıkları ve akademik başarıları arasında anlamlı ilişki mevcut olup, öğrencilerin akademik başarı ortalamasının en yüksek ayrıştıran, en düşük değiştiren öğrenme stillerine sahip oldukları tespit edilmiştir. Çalışma alışkanlıkları puan ortalamalarının en yüksek, yerleştiren öğrenme stillerine sahip öğrencilerin oluşturduğu ortaya çıkmıştır. •Öğrenme stilleri ile öğrencilerin cinsiyetleri ve bulundukları sınıf düzeyleri arasında anlamlı bir ilişkiye rastlanmazken, anne eğitim düzeyi, kardeş sayıları, günde çalıştıkları ders saati, başarı algısı, başarı durumları arasında anlamlı ilişkilere rastlanılmıştır.•Öğrencilerin akademik başarıları ile bulundukları sınıf düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmazken, ana baba eğitim durumu, kardeş sayıları, aile gelir düzeyi, anaokuluna gitme durumu, günlük çalışılan ders saati, okul başarı algısı, başarı durumu ve cinsiyetleri arasında anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir.•Öğrencilerin çalışma alışkanlıkları ile bulundukları sınıf düzeyleri, cinsiyetleri, aile gelir düzeyi, ana baba çalışma durumu, ana baba eğitim durumu, günlük çalışılan ders saati süresi, başarı algısı, başarı durumu ve akademik başarıları arasında anlamlı farklara rastlanılırken, anaokuluna gitme durumu ile kardeş sayıları arasında anlamlı bir farka rastlanılamamıştır.•Araştırma bulgularımıza göre çalışma alışkanlıkları ile akademik başarı arasında düşük düzeyde anlamlı ilişkilere rastlanılmış olup kız öğrencilerin çalışma alışkanlıkları puan ortalamaları (x=26.050), erkek öğrencilerden (x=23.340) yüksek bulunmuştur. Kız öğrencilerin akademik başarı puanlarının (x= 3,570), erkek öğrencilerin akademik başarı puanlarından (x=3,240) yüksek olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonunda elde edilen bulgular, ilgili literatür ışığında tartışılarak, uygulayıcılar ve gelecekte yapılacak çalışmalar konusunda araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur. Anahtar KelimelerÖğrenme Stilleri, Çalışma Alışkanlıkları ve Akademik Başarı. In this study, the relationship between 7th and 8th grade students' learning styles, study habits and academic achievements and differences were examined.The samples of our research consisted of 7th and 8th grade students studying in Istanbul in 2013-2014. Our study was applied to 912 students who were selected from seven schools.In this study, students learn about the `Personal Information Form` (Appendix 1), the students' learning styles to determine the Aşkar and Akkyounlu by (1993) adapted to Turkish `Kolb Learning Style Inventory` (Appendix 2 ), students' study habits in determining Feyzi ULUĞ developed by (1981 ) `Study Habits Inventory` (Appendix 3) is used. The data obtained in this study were analyzed using the SPSS 21.0 program. Annova, Levenne, Scheffe, (T) test and (X²) test was used for analyze the results. The 0.05 significance level was used to determine whether a significant relationship between variables, there was a difference. In this study, the following conclusions were reached.•According to research findings; students, which convergent 25'n%, 19.5% of that accomodator, which assimilator to 21%, 31,4% are divergent to have changed the learning style•According to the student's academic achievement were found significant relationships between learning style. Parses the learning styles of students with average academic achievement, That place, assimilate and modified academic achievement of students with learning styles have been found to be higher than average•In this research, it has been identified a significant relationship between students' study habits and learning styles. According to the findings obtained with learning styles that places the mean scores of students' work habits, altering, absorb and decompose with the learning styles of the students were observed to be higher than average.•Students' learning styles and study habits and significant relationship exists between academic achievement and academic success, which parses the highest average, the lowest they have changed the learning styles have been identified. Work habits that place the highest average scores of students who have learning styles has emerged that create.•In this research, It was not detected learning styles of students,a significant relationship between gender and grade level, but it was observed a significant relationship between maternal education level, number of siblings, course work periods, perception of success and achievement•It was not detected a significant correlation between students' academic achievement and grade levels, but it was identified significant relationship between parental education level, family income level, number of siblings, kindergarten status, daily course study periods, the perception of school success, achievement and gender•In this study, students' study habits, grade level, gender, family income, parental employment status, parental education level, daily course study periods, perception of success, achievement status and academic achievement significant differences were detected. Significant difference between sibling and kindergarten was not detected. •According to our research findings, study habits and academic achievement of low levels of meaningful relationships have been identified. In this research, the average of female students (x= 26,050), is higher then the average of male students (x=23,340). The academic achievement scores of female students (X= 3.570) are greater than male students'(X=3.240).At the end of the research, recommendations were made about this subject.Key WordsLearning Styles, Study Habits and Academic Achievement.
Collections