Cultural nationalism in the wake of postcolonial resistance: A comparative analysis of William Butler Yeats and Wole Soyinka
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, sömürgecilik sonrası dönüşüm esnasında kültürel kimlik oluşumuna yaptıkları katkı bakımından William Butler Yeats and Wole Soyinka'yı oyunları -sırasıyla- The King's Threshold ve Death and the King's Horseman yordamıyla incelenmiştir. Bu çalışmada hem Yeats'in hem de Soyinka'nın, İngiliz sömürgeciliğinin kendi ülkeleri üzerindeki zorlamacılığını incelemek, ve İrlanda ve Nijerya'nın sömürge öncesi miraslarından beslenen yeni ulusal bilinç ve kültürel kimliği geliştirmek için oyunlarını kullandıkları gösterilmektedir, Biçimsel ve tematik benzerlikleri bakımından bu çalışma Soyinka'nın Death and The King's Horseman ve Yeats'in The King's Threshold adlı oyunları ile sınırlıdır. Bu oyunlar birçok yönden benzerlik gösterdikleri için seçilmişlerdir. Her iki oyun da, baş kahramanların ölümüne yol açan kralın baskıcı gücüdür. Yazarların kendi yerel kültürlerinde yer alan bu gönüllü intiharları tasvir biçimi bakımından benzerlik göstermektedir. Her iki oyun yazarı da, geleneksel efsaneleri, toplumsal kuralları ve tarihi kullanarak kültürel özgünlüklerini canlandırmışlardır. Aynı zamanda anlatım için ise Batı'ya ait tiyatro mefhumlarını -daha ziyade de trajedinin antik şekillerini- kullanmışlardır. Hem Yeats hem de Soyinka bir yandan Avrupa edebiyatının en önemli yazı türlerinden biri olan klasik trajedinin prensiplerini kabul ederken öte yandan da kültürlerini ve tahrip edilmemiş mitolojilerini önplana çıkarmışlardır. Fakat ikisi de ihtişamlı eski düzeni tam da bu düzenlerin ölmeye yüz tuttukları zamanlarda anlatmışlardır. This study examines the role of William Butler Yeats and Wole Soyinka in the promotion of cultural identity in the process of postcolonial reformation of their countries, reflected in their respective plays King's Threshold, and Death and the King's Horseman. I demonstrate that both Yeats and Soyinka used theatre, both as a means to examine the imposed ideology of English colonialism, and as a lens through which to promote a new national consciousness and cultural identity, based on pre-colonial national heritage. The study is limited to The King's Threshold by Yeats, and Death and The King's Horseman by Soyinka, selected for their considerable stylistic and thematic resemblances. Both plays deal with an oppressive kingly power that will eventually cause the death of the protagonists, and both author portray suicide within their native cultural context. Both playwrights revive cultural authenticity through the employment of traditional myths, laws, and history. At the same time, they use Western notions of theatre, notably the ancient form of tragedy, for narration. While they acknowledge the principles of classical tragedy that lies at the heart of European literature, both Yeats and Soyinka promote the customs, and untainted mythology of their own culture.
Collections