Sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma öğrencilerine yönelik tutumlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma öğrencilerine yönelik tutumlarının incelenmesi (İstanbul Arnavutköy ve Beylikdüzü İlçeleri Örneği) amacı ile yapılmıştır. Araştırmadaki değişkenler, Arnavutköy ve Beylikdüzü İlçelerindeki sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma öğrencilerine yönelik tutumlarının karşılaştırılmalı olarak incelenmiştir. Bunun yanısıra, sınıf öğretmenlerinin demografik özellikleri, sınıftaki kaynaştırma öğrencisi sayısı, kaynaştırma öğrencileri ile ilgili olarak bilimsel açıdan yeterli olması, kaynaştırma ile ilgili yönetmelik bilgisi, kaynaştırma eğitimiyle ilgili kurs seminer vb. faaliyetlere katılması gibi değişkenler ile kaynaştırma öğrencilerine yönelik, sınıf öğretmenlerinin tutumlarının farklılaşıp farklılaşmadığına bakılmıştır. Araştırma, tarama modelinde betimsel bir araştırmadır.Araştırmanın araştırma grubu, gönüllülük esasına göre İstanbul / Arnavutköy'deki 317 sınıf öğretmeni ile Beylikdüzü ilçelerindeki 210 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Sınıf öğretmenlerin demografik durumları ve kaynaştırma öğrencilerine yönelik tutumlarını belirlemek amacı ile `Kişisel Bilgi Formu` ve Antonak ve Larivee (1995) tarafından geliştirilen ve Türkçe'ye uyarlama çalışmaları Kırcaali-İftar (1996) tarafından yapılan `Kaynaştırmaya İlişkin Görüşler Ölçeği` kullanılmıştır.Araştırmada ölçme araçlarının uygulaması sonucunda elde edilen verilerin değerlendirmesinde SSPS (Statistical PackagefortheSocialSciences) programı kullanılmıştır. Verileri çözümlenmesinde frekans ve yüzde dağılımları, Kruskal-Test, Mann-Whitney U Testi ,Bağımsız grup t testi ve Anova testi yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre; sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma öğrencilerine yönelik tutumları ile yaş, cinsiyet, medeni hal, çocuk sayısı, mesleki kıdem, okuttuğu sınıf ve kaynaştırma öğrenci sayısına göre aralarında farklılaşmanın olmadığı; buna karşın kaynaştırma öğrencilerine yönelik tutum ile ilçeler arasında anlamlı düzeyde farklılık olduğu görülmüştür. Arnavutköy ilçesi sınıf öğretmenlerinin toplam tutum puanları, Beylikdüzü sınıf öğretmenlerinin toplam tutum puanlarından yüksek bulunmuştur.Araştırma bulgularına göre; Arnavutköy,Beylikdüzü ve her iki ilçeyi toplu olarak değerlendirildiğinde, sınıf öğretmenlerinin toplam tutum puanı ile bilimsel açıdan yeterliliği arasındaanlamlı düzeyde bir farklılık olduğu görülmüştür.Araştırma bulgularına göre; Arnavutköy sınıf öğretmenlerinin toplam tutum puanı ile kaynaştırma ile ilgili yönetmelik bilgisi arasında anlamlı düzeyde bir farklılık olmadığına karşın,Beylikdüzü ve her iki ilçeyi toplu olarak değerlendirildiğinde, sınıf öğretmenlerinin toplam tutum puanı ile kaynaştırma yönetmelik bilgisi arasında anlamlı düzeyde bir farklılık olduğu görülmüştür.Araştırma bulgularına göre; Arnavutköy sınıf öğretmenlerinin toplam tutum puanı ile kaynaştırma ile ilgili kaynaştırma eğitimi ile ilgili kurs, seminer vb. faaliyetlere katılmaları arasında anlamlı düzeyde bir farklılık olmadığına karşın,Beylikdüzü ve her iki ilçeyi toplu olarak değerlendirildiğinde, sınıf öğretmenlerinin toplam tutum puanı ile kaynaştırma eğitimi ile ilgili kurs, seminer vb. faaliyetlere katılmalarıarasında anlamlı düzeyde bir farklılık olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Kaynaştırma, Tutum, Sınıf Öğretmeni This research aims to analyze the attitudes of special education class teachers towards their students(The Sample of Arnavutköy and Beylikdüzü Provinces- Istanbul). In research, variables and the attitudes of teachers evaluated comparisingly. Furthermore,whether or not variables like the demographic qualities of teachers/instructors, the number of integrated students in classes, and the teacher's being competent academically, his knowledge of regulations about integrated students, the courses he attented about special education made any difference are questioned. In this study, descriptive survey method is used.The research group of the study consists 317 classroom teacher from Beylikdüzü Province, Istanbul and 210 from Arnavutköy Province with voluntary basis. To specify the attitudes of teachers towards integrated students ' Personal Information Form' and 'Opinions/ Attitudes towards Integration Scale developed by Antolak & Laviree and adaptation studies to Turkish made by Kırcaali Iftar (1996) are used.In this study , SPSS ( Statistical Package for the Social Sciences) program is used to analyze the data.To intrepret the data, frequency, percentage distribution , Kruskal- Wallis test, Mann Whitney U test, Independent group T test and Anova are used.According to the research findings, there is no difference between the teachers' attitudes towards the integrated students related to their age, gender, marital status, the number of children they have , professional seniority , the class grade and the number of the integrated students in the class, but however there is a meaningful difference between the provinces by means of the attitudes towards integrated students. In comparison with Beylikduzu province, the total attitude points of classroom teachers towards integrated students of Arnavutkoy Province were found higher.In this reseach, when they are evaluated simultaneously, a meaninful difference between the overall attitude points of Arnavutkoy and Beylikdüzü Province classroom teachers and their academical competence has been found. The research findings indicate that there is no meaningful difference between the total attitude points of Arnavutköy classroom teachers and their knowledge of regulations about integration in contrast to the results after the evalution of Beylikdüzü and overall points of two provinces that show a meaningful difference.According to the research findings, is no meaningful difference between the total attitude points of Arnavutköy classroom teachers and their attendance to the courses, seminars ,trainings etc. about special education in contrast to the results after the evalution of Beylikdüzü and overall points of two provinces that show a meaningful difference.KeyWords: Integration, attitude, classroomteacher.
Collections