The relationships among foreign language classroom anxiety, motivation and achievement of Turkish EFL students
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Bursa Orhangazi Üniversitesi'nde İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin motivasyon, yabancı dil sınıf kaygısı ve İngilizce başarı seviyelerinin yaşa ve cinsiyete göre aralarındaki ilişkiyi araştırmaktır. Bu çalışmayı yapmanın diğer bir amacı da, öğretmen adayları ve öğretmenlerin öğrencilerin yabancı dil sınıf kaygıları, motivasyon seviyeleri, başarıları, cinsiyetleri ve yaşları arasındaki ilişki konusunda bilgi edinmeleri olabilir. Aynı zamanda, bu çalışma, yukarıda sayılan etmenler arasındaki ilişki hakkındaki öğrencilerin farkındalıklarını artırmaya yardımcı olabilir.Bu çalışma Bursa Orhangazi Üniversitesi'nde gerçekleştirildi. Bu çalışmanın katılımcıları, 2014-2015 bahar dönemi Bursa Orhangazi Üniversitesi İngilizce hazırlık programındaki 406 Türk üniversite öğrencisidir. Bu çalışmanın verileri iki ölçek kullanılarak toplanmıştır. Bir Yabancı Dil Sınıf Kaygısı Ölçeği (Horwitz, Horwitz & Cope, 1986), diğeri ise Yabancı Dil Motivasyon Ölçeği'dir (Griffiths & Özgür, 2013).Türk üniversite öğrencilerinin İngilizce yeterlilik sınav sonuçları İngilizce başarı seviyelerini tespit etmek için kullanılmıştır.Bu çalışmanın sonuçları, Bursa Orhangazi Üniversitesi'nde İngilizce eğitimi alan öğrencilerin çoğunun yabancı dil sınıf kaygılarının olmadığı ve çoğunun yabancı dil derslerine karşı motivasyonlu (istekli) olduğu görülmüştür. İngilizce öğrenen öğrencilerin kaygılarının başarıları üzerine olumsuz etkisi olduğu, diğer taraftan, motivasyonlarının (istekliliklerinin) başarıları üzerine olumlu etkisi olduğu görülmüştür. Bu çalışmada, bayan öğrenciler erkek öğrencilere nazaran daha kaygılı, motiveli ve başarılı bulunmuştur. Aynı zamanda, genç öğrenciler yaşlı öğrencilere göre daha başarılı ve motivasyonu çıkmıştır. The aim of this study was to investigate the relationships among motivation, foreign language classroom anxiety levels of Turkish EFL students at Bursa Orhangazi University and their English achievement levels according to gender and age. Another reason for carrying out this study would be so that teacher candidates and practicing teachers will gain knowledge of the relationships among foreign language classroom anxiety, motivation levels, achievement, gender and age of students. Also, this study may help to raise students' awareness about the relationships among foreign language classroom anxiety, motivation and achievement.The study was conducted at Bursa Orhangazi University. The participants of the study consisted of 406 Turkish university students at Bursa Orhangazi University English preparatory program in the 2014-2015 spring semester. In this study, data was collected with the help of two questionnaires one of which is the Foreign Language Motivation Questionnaire (Griffiths & Özgür, 2013) and the other one is The Foreign Language Classroom Anxiety Scale (Horwitz, Horwitz & Cope, 1986). English proficiency exam results of Turkish university students were used to determine their English achievement levelsThe results of this study demonstrated that the majority of the EFL students at Bursa Orhangazi University did not have any high levels of anxiety in the foreign language classroom and most of them were motivated toward their English classes. EFL students' anxiety has a negative effect on their foreign language learning, whereas motivation affects their learning positively. Female students were more anxious, motivated and successful than male students in this study. Also, younger students were more successful in learning English and more motivated than older students.
Collections