Development of modeling method for high school physics courses in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmamızda lise fizik konu ve kavramlarının öğrenciler tarafından daha iyi kavranılması için Amerika'da uygulanmış olan modellendirme metodunu (modeling metod) Türkiye'de bulunan liselerin şartlarına uyarladık. Modellendirme metodu Amerika'da bulunan liselerde fizik dersinin öğretilmesinde uygulanmıştır. Modellendirme metodunun araştırma (inquiry) ve geleneksel (traditional) metotla yapılan karşılaştırılmasında modellendirme metodunun uygulanmasının öğrencilere fizik konu ve kavramlarını daha iyi öğrettiği sonucuna ulaşılmıştır. Modellendirme metodunu Türkiye'de bulunan Liselerin şartlarına uyarladığımızda, yeni bir metod ortaya çıktı. Bu yeni metodu Gösterme-Düşündürme- Yorumlama-Beraber Sonuçlandırma (Gö-Dü-Yo-Bes) olarak adlandırdık. Türkiye'de bulunan bazı özel ve devlet liselerinde bu metodla fizik konularım anlattık. Okullarda Gö-Dü-Yo-Bes metoduyla ders anlatımı ile geleneksel metotla ders anlatımının öğrencinin öğrenmesi üzerine etkisini karşılaştırdık. Bu karşılaştırmalarımızda T testini kullandık. Araştırmamız Gö-Dü-Yo-Bes metodunun öğrencilerin fizik konusu öğrenmelerinde daha etkili olduğunu gösterdi. Bu çalışmamız yukarıda belirttiğimiz konuları içermektedir. VI ABSTRACT The aim of this study is to help students to understand high school physics courses easily. In this study, we adapted Modeling method into Turkey's High School's condition. Modeling method was first applied in teaching physics courses in high schools in America. In application of modeling method for teaching physics courses in high schools in America, it was found that modeling method was succesfull for teaching physics courses. Application of Modeling method was compared with the application of traditional and inquiry method in America. The comparison result indicated that modeling method was the best one for teaching physics courses in high schools. After adapting Modeling method inTurkish High Schools condition a new method was created. We called this method Visualization- Thinking- Interpreting- Resulting Together (V-T-I-RT). We applied V-T-I-RT method in teaching physics courses in state and private high schools. The application of modeling method was compared with traditional method. The comparison result indicated that modeling method is more succesfull than traditional method. Our study contains the subject explained above. m
Collections