Show simple item record

dc.contributor.advisorZaim, Selim
dc.contributor.authorKiliç, Nurcan
dc.date.accessioned2021-05-07T11:40:10Z
dc.date.available2021-05-07T11:40:10Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/616100
dc.description.abstractHizmet kalitesi hakkında farklı tanımlar vardır. Arastırmacılar hizmet kalitesini?özen göstermenin öneminin kabul edilmesi? olarak açıklarlar. Bu alandaki çoguçalısma, hizmet kalitesinin ölçümüne deginir . SERVQUAL hizmet kalitesini, bes ölçü;görünüm, güvenilirlik, heveslilik, güvence ve empati ile ölçen bir ölçüm aracıdır. Buçalısmanın amacı kütüphanelerdeki hizmet kalitesini, kullanıcıların memnuniyetinebaglı olarak ölçecek bir enstruman gelistirmektir. Yeni enstruman, SERVQUALenstrumanın kütüphane için degistirilmis seklidir. Bu arastırma, bir kütüphanedekimüsteri memnuniyetine dayalı hizmet kalitesinin yeni gelistirilen enstrumankulanımıyla ölçülmesini, örnek çalısma olarak sunmaktadır.Anahtar Kelimeler: Hizmet Kalitesi, Hizmet Kalitesi Enstrümanı,MüsteriMemnuniyeti, Fatih Üniversitesi Kütüphanesi.
dc.description.abstractThere are different definitions about service quality. Researchers explain servicequality, as ?receiving a significant amount of attention?. Most studies in this field havedealth with the measurement of service quality. SERVQUAL is a survey instrument, tomeasure the quality of service by five dimensions: tangibles, reliability, responsiveness,assurance, and empathy.Historically, the purpose of this study is to provide aninstrument that measure service quality within libraries and service quality should berelated to user satisfaction. New instrument is a modified version of SERVQUALinstrument for Library. This research also presents a case study, with an application in auniversity library, for the development of new instrument to more effectively measureservice quality that is based on customer satisfaction.Keywords: Service Quality, SERVQUAL (Service Quality Instrument), CustomerSatisfaction, Fatih University Library.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgi ve Belge Yönetimitr_TR
dc.subjectInformation and Records Managementen_US
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleAn instrument for measuring the critical factors of service quality in university libraries: An application of Fatih University
dc.title.alternativeÜniversite kütüphanelerinde hizmet kalitesinin kritik faktörlerini belirleme amacına yönelik bir ölçeğin geliştirilmesi: Fatih Üniversitesi uygulaması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid9009085
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityFATİH ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid216858
dc.description.pages63
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess