Sezai Karakoç`un Şiirlerinde gelecek tasavvuru
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Sezai Karakoç'un gelecek tasavvuru şiirlerinden hareketle ortaya konmaya çalışılmıştır. Sanatçının gelecek tasavvurunun temelini teşkil etmesi sebebiyle geçmişe ve bugüne dair düşüncelerine de yer verilmiştir. Çalışmada şiir metinleri üzerinde yapılacak değerlendirmelerde ve yorumlarda tematik okuma yöntemi kullanılmıştır. Şiirleri incelenirken imgelerin, göndermelerin ve kavramların daha iyi anlaşılması için Karakoç'un düz yazı metinlerinden de faydalanılmıştır.Çalışmanın birinci bölümde `eskatoloji` bilimi konuya açıklık getirmesi için genel mahiyetiyle izah edilmiştir. İkinci bölüm, Sezai Karakoç'un düşünce ve sanatında etkilendiği isimler olan Mehmet Âkif Ersoy ve Necip Fazıl Kısakürek'e ayrılmış, bu isimlerin gelecek tasavvurları düşünce yazıları ve şiirleri ele alınarak incelenmiştir. Üçüncü bölümde sanatçının geçmişe ve bugüne dair düşüncelerine yer verilmiştir. Dördüncü bölümde Sezai Karakoç'un geleceğe hangi pencerelerden baktığı üzerinde durulmuştur. Beşinci bölümde ise sanatçının geleceğe bakışındaki psikolojik tezahürler ve bu bakış açısının bireysel mi yoksa toplumsal mı olduğu izah edilmeye çalışılmıştır. In this study, the Sezai Karakoç has tried to reveal the future conception of poetry movement. Due to constitute the basis of the artist's vision of the future and the past are also included to thinking about today.Work on the text of the poem in evaluating and tematic reading method is used in comments. Poem examining the imagery, the Seza Karakoç prose texts for a better understanding of the concept of sending and well utilized.The first part of operation `eschatology` science are set forth the general nature for clarification. In the second part the influencers in the Sezai Karakoç, Mehmet Akif Ersoy and thought and art Necip Fazıl Kısakürek separated, en vision the future of these names thoughts, writings and poems were examined. In the third part of the artist it is given to thinking about the past and today. In the fourth chapter Sezai Karakoç's which focused on the look of the window to the future. In the fifth chapter psychological manifestations in the artist's view of the future and this point of view has tried to explain that individual, or do social m.
Collections