İslam medeniyetinin yaşadığı krizlere malezyalı Müslümanlardan tepkiler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Asya'daki Müslüman toplumlar arasında, modern dönemde İslam'ayaklaşımları ve devlet etkisini üzerinde taşıyan İslamlaşma faaliyetleri bakımındanönemli bir yere sahip olan Malezya'nın sömürge sonrası dönemine yoğunlaşmaktadır.Klasik İslam coğrafyasının uzağında kalan, farklı millet ve dinlerle iç içe yaşayan MalayMüslümanlar, İngiliz sömürgesinden kurtuldukları 1957 yılından itibaren bir ülke olarakortaya koydukları gelişme çabaları ile dini dönüşümlerini bir arada götürmüşlerdir.Kendilerine ait özgüllerle birlikte harmanladıkları bu İslamlaşmada etkin olarak sözsahibi olan kişilerden en önemlisi Nakip el-Attas'tır. Bununla birlikte Malezya siyasalalanda yürütülen İslamlaşma politikalarıyla, İslam Hadari gibi, birçok ülkeden farklı birgelişim göstermektedir. İslam medeniyetinin çözümü için çalıştığı problematikmeselelere referanslarla birlikte, bu çalışmada sömürge sonrası Malezya'nın İslamtarihinden ve medeniyet projelerinden bahsedilecektir. This study focuses on post-colonial period of Malaysia. The country has a specialposition among other Asian Muslim societies in terms of its approach to Islam andIslamization endeavors carrying impact of the Malaysia government. MalaysianMuslims existing in the peripheral lands of Islam and live in a multi-ethnic and multireligioussociety combine the attempts of improvement as a country with religiouschanges, after the British colonization ended. Syed M. Naquib al-Attas is the crucialperson of Islamization that contains the unique characteristics of Malaysian Muslims.Moreover, Malaysia has developed characteristically thanks to political Islamizationprojects, such as Islam Hadhari. Referring to Malaysian solutions to crisis of Islamiccivilization, in this work Islamic history of Malaysia and civilizational projectsstemming from Malay Muslim thinkers and politicians are revealed.
Collections