6, 7, 8. sınıftaki 100 öğrenciye ait öğrenci çalışma kitabından hareketle öğrencilerin yazılı anlatım becerilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Evreni Erzincan il merkezinde Millî Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okulla-rındaki ikinci kademe öğrencileri tarafından oluşturulan bu çalışma, örneklem alma yoluyla yapılmıştır.Çalışmanın örneklemini, Erzincan'ın Tercan ilçesindeki Mamahatun 17 Şubat İlköğretim Okulu ikinci kademeden seçilen 109 öğrenci oluşturmaktadır.Dört bölümden oluşan çalışmanın birinci bölümünde, araştırmanın önemine ve amacına yer verilmiş, problem durumu, varsayımlar, sınırlılıklar, yöntem ve araç-lar belirtilmiştir.Çalışmanın ikinci bölümünde, yazılı anlatım çalışmaları, yazma süreci, yazma sürecindeki sınıf içi ve sınıf dışı etkinlikler, yazılı anlatım çalışmalarının değerlendi-rilmesi ve düzeltilmesi gibi konular üzerinde durulmuştur.Çalışmanın asıl kısmını teşkil eden üçüncü bölümde, yazılı anlatım bozukluk-ları üzerinde durulmuştur. 109 öğrencinin çalışma kâğıtları üzerinde dil bilgisiyle ilgili anlatım bozukluğu içeren 380 cümle tespit edilmiş ve bu cümleler ilgili konu başlıkları altında tasnif edilmiştir. Konunun somutlaştırılması açısından çalışma ki-tapları ve kâğıtlarında yer alan kusurlu örneklerin bazılarına yine bu bölümde yer verilmiştir.Çalışmanın dördüncü bölümünde ise, öğrencilerinin yazılı anlatım becerileri çeşitli değişkenler açısından incelenmiş, buna ilişkin bulgular ve yorumlar paylaşıl-mış, bulgular doğrultusunda problemin çözümüne yönelik öneriler sunulmuştur.Evreni Erzincan il merkezinde Millî Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okulla-rındaki ikinci kademe öğrencileri tarafından oluşturulan bu çalışma, örneklem alma yoluyla yapılmıştır.Çalışmanın örneklemini, Erzincan'ın Tercan ilçesindeki Mamahatun 17 Şubat İlköğretim Okulu ikinci kademeden seçilen 109 öğrenci oluşturmaktadır.Dört bölümden oluşan çalışmanın birinci bölümünde, araştırmanın önemine ve amacına yer verilmiş, problem durumu, varsayımlar, sınırlılıklar, yöntem ve araç-lar belirtilmiştir.Çalışmanın ikinci bölümünde, yazılı anlatım çalışmaları, yazma süreci, yazma sürecindeki sınıf içi ve sınıf dışı etkinlikler, yazılı anlatım çalışmalarının değerlendi-rilmesi ve düzeltilmesi gibi konular üzerinde durulmuştur.Çalışmanın asıl kısmını teşkil eden üçüncü bölümde, yazılı anlatım bozukluk-ları üzerinde durulmuştur. 109 öğrencinin çalışma kâğıtları üzerinde dil bilgisiyle ilgili anlatım bozukluğu içeren 380 cümle tespit edilmiş ve bu cümleler ilgili konu başlıkları altında tasnif edilmiştir. Konunun somutlaştırılması açısından çalışma ki-tapları ve kâğıtlarında yer alan kusurlu örneklerin bazılarına yine bu bölümde yer verilmiştir.Çalışmanın dördüncü bölümünde ise, öğrencilerinin yazılı anlatım becerileri çeşitli değişkenler açısından incelenmiş, buna ilişkin bulgular ve yorumlar paylaşıl-mış, bulgular doğrultusunda problemin çözümüne yönelik öneriler sunulmuştur.Evreni Erzincan il merkezinde Millî Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okulla-rındaki ikinci kademe öğrencileri tarafından oluşturulan bu çalışma, örneklem alma yoluyla yapılmıştır.Çalışmanın örneklemini, Erzincan'ın Tercan ilçesindeki Mamahatun 17 Şubat İlköğretim Okulu ikinci kademeden seçilen 109 öğrenci oluşturmaktadır.Dört bölümden oluşan çalışmanın birinci bölümünde, araştırmanın önemine ve amacına yer verilmiş, problem durumu, varsayımlar, sınırlılıklar, yöntem ve araç-lar belirtilmiştir.Çalışmanın ikinci bölümünde, yazılı anlatım çalışmaları, yazma süreci, yazma sürecindeki sınıf içi ve sınıf dışı etkinlikler, yazılı anlatım çalışmalarının değerlendi-rilmesi ve düzeltilmesi gibi konular üzerinde durulmuştur.Çalışmanın asıl kısmını teşkil eden üçüncü bölümde, yazılı anlatım bozukluk-ları üzerinde durulmuştur. 109 öğrencinin çalışma kâğıtları üzerinde dil bilgisiyle ilgili anlatım bozukluğu içeren 380 cümle tespit edilmiş ve bu cümleler ilgili konu başlıkları altında tasnif edilmiştir. Konunun somutlaştırılması açısından çalışma ki-tapları ve kâğıtlarında yer alan kusurlu örneklerin bazılarına yine bu bölümde yer verilmiştir.Çalışmanın dördüncü bölümünde ise, öğrencilerinin yazılı anlatım becerileri çeşitli değişkenler açısından incelenmiş, buna ilişkin bulgular ve yorumlar paylaşıl-mış, bulgular doğrultusunda problemin çözümüne yönelik öneriler sunulmuştur.Evreni Erzincan il merkezinde Millî Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okulla-rındaki ikinci kademe öğrencileri tarafından oluşturulan bu çalışma, örneklem alma yoluyla yapılmıştır.Çalışmanın örneklemini, Erzincan'ın Tercan ilçesindeki Mamahatun 17 Şubat İlköğretim Okulu ikinci kademeden seçilen 109 öğrenci oluşturmaktadır.Dört bölümden oluşan çalışmanın birinci bölümünde, araştırmanın önemine ve amacına yer verilmiş, problem durumu, varsayımlar, sınırlılıklar, yöntem ve araç-lar belirtilmiştir.Çalışmanın ikinci bölümünde, yazılı anlatım çalışmaları, yazma süreci, yazma sürecindeki sınıf içi ve sınıf dışı etkinlikler, yazılı anlatım çalışmalarının değerlendi-rilmesi ve düzeltilmesi gibi konular üzerinde durulmuştur.Çalışmanın asıl kısmını teşkil eden üçüncü bölümde, yazılı anlatım bozukluk-ları üzerinde durulmuştur. 109 öğrencinin çalışma kâğıtları üzerinde dil bilgisiyle ilgili anlatım bozukluğu içeren 380 cümle tespit edilmiş ve bu cümleler ilgili konu başlıkları altında tasnif edilmiştir. Konunun somutlaştırılması açısından çalışma ki-tapları ve kâğıtlarında yer alan kusurlu örneklerin bazılarına yine bu bölümde yer verilmiştir.Çalışmanın dördüncü bölümünde ise, öğrencilerinin yazılı anlatım becerileri çeşitli değişkenler açısından incelenmiş, buna ilişkin bulgular ve yorumlar paylaşıl-mış, bulgular doğrultusunda problemin çözümüne yönelik öneriler sunulmuştur. This study, which is made up of the students of the second grade in state primary schools belonging to the Ministry of Education, in the city of Erzincan, was made through sample gathering.The sampling of the study consists of 109 students from the second grade of Mamahatun 17 Şubat Primary School in Tercan, Erzincan.In the first part of the study, which is formed by four parts, we gave importance to the purpose and importance of the study, and determined the problem state, hypothesis, limitations, methods and means.In the second part of the study, we emphasized the studies of written expressions, writing process, in-classroom and out-classroom activities, the evaluation and correction of the studies of written expressions.In the third part of the study, which covers the main part, we emphasized the errors of written expressions. We determined 380 sentences which had expression errors in terms of grammar in the work sheets of 109 students, and we classified them under related titles. In terms of the objectivity of the issue, we gave place some of the error samples in workbooks and work sheets.In the last part of the study, we studied the expression skills of the students as to variations, shared the findings, and presented some suggestions for the solutions of the matter.
Collections