Sosyal bilgiler eğitiminde internet tabanlı CBS uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, tarafımızdan geliştirilen ve bir İnternet Tabanlı Coğrafi Bilgi Sistemi (CBS) uygulaması olan Seyyah?ın, 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi, Ülkemizin Kaynakları ünitesindeki öğrenci başarısına etkisini araştırmaktır. Seyyah?a uydudan çekilmiş bir dilsiz Türkiye fiziki haritası eklemlenmiştir.?Ülkemizin Kaynakları? isimli ünitede yer alan Türkiye?nin yer altı zenginlikleri bu harita üzerine yerleştirilmiştir. Geliştirilen bu uygulamayla öğrenilen ya da araştırılan konuların sistem üzerinde öğrenciler tarafından yapılandırılması hedeflenmiştir.Bu çalışmada nicel araştırma yöntemi kapsamında yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma, 2010-2011 eğitim öğretim yılında Erzincan il merkezindeki üç ilköğretim okulunda toplam 143 öğrenci (deney grubu= 75, kontrol grubu= 68) ile yapılmıştır. Bu çerçevede deney ve kontrol grubu olmak üzere her okuldan 2 şube belirlenmiştir. Uygulama öncesinde ve sonrasında tüm öğrencilere araştırmacı tarafından geliştirilen çoktan seçmeli başarı testi (ön test ve son test) uygulanmıştır. Uygulama sonucunda elde edilen veriler, SPSS 17.0 paket programı kullanılarak kovaryans analizine (ANCOVA) tabi tutulmuştur.Çalışmanın sonucunda deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur (p<.05). Ayrıca öğrencilerin sisteme girdikleri veriler incelendiğinde madenler IIIkonusu ile ilgili bilgi sahibi olma durumları üzerinde yakın çevreleri ile ders kitabı, gazete ve televizyon gibi iletişim araçlarının etkili olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: İnternet Tabanlı Coğrafi Bilgi Sistemleri, Sosyal Bilgiler Eğitimi, Seyyah The aim of this study is to investigate the effects of Seyyah, a web-based geographic information system (GIS) application developed by us, on student achievement in the sixth grade social sciences course?s unit ?Our National Resources?. A mute physical map of Turkey taken from satellite was integrated into the developed Seyyah application. Turkey?s underground resources included in the unit ?Our National Resources? were placed on this map. With this developed application, it is aimed to allow students to construct the learnt or under-researched subjects over the system.In this study, quasi-experimental design was used within the scope of quantitative research methods. The study was conducted with totally 143 students (experimental = 75, control = 68) at three primary schools in Erzincan city centre during the period allotted in the curriculum in the academic year 2010-2011. In this concept, two divisions were determined as an experimental and control group from each school. A multiple choice achievement test (pre- and post-test) developed by the researcher was applied to students before and after the application. Obtained data Vwere evaluated with the Analysis of Covariance (ANCOVA) by using the SPSS 17.0 packet programme.At the end of the study, a meaningful difference was found in favour of the experimental group (p<.05). In addition, when analyzed students? data entries to the system, it is seen that the media resources such as textbook, newspaper and television, and students? close milieu are effective over the situation of having information about the mines.Key words: Internet-Based Geographic Information Systems, Social Sciences Education, Seyyah
Collections