Sınıf öğretmenlerinin öz yeterlik algısı ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının incelenmesi: Ağrı ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmanın genel amacı: sınıf öğretmenlerinin, öz yeterlik algısı ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumların incelenmesidir. Yapılan araştırmada, tarama (survey) modeli dikkate alınmış olup, veri toplama aracı olarak da; Tschannen-Moran ve Woolfolk tarafından geliştirilen Çapa, Çakıroğlu ve Sarıkaya tarafından Türkçe 'ye uyarlanan ?Öğretmen Öz Yeterlik Ölçeği? ve Çetin tarafından geliştirilen sınıf öğ-retmenlerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını ölçmek amacıyla kullanılan öğretmenlik mesleği tutum ölçeği kullanılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin cinsiyetini, yaşını, görev yaptığı okulu, görev yaptığı ilçeyi, mesleki çalışma süresini, mezun olduğu okulu belirlemek için sorular sorulmuştur. Bu sorulara göre öz yeterlik algısı ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlar incelenmeye çalışılmıştır.Araştırmanın evrenini, Ağrı ilinde görev yapan sınıf öğretmenleri oluştururken; bu evrene göre araştırmanın örneklemini ise bu evrenden rastgele seçilen Ağrı Merkez, Eleşkirt, Patnos, Taşlıçay ilçelerinde bulunan okullarda görev yapan, 382 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Verilerin çözümlenmesinde SPSS 17.0 paket programı kullanılarak verilerin frekansı, aritmetik ortalaması, standart sapması bulunmuştur. Ayrıca bazı değişkenlere göre t-testi ve Man Whitney U testi, Kruskall Wallis H testi yapılmış, sınıf öğretmenlerinin öz yeterlik algıları ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasında anlamlı farklılık aranmıştır. The main purpose of this research is analysis of primary school teachers? per-ception of self-efficacy attitude for teachership. At the research, the survey model was considered as a data collection tool, teachership attitude scale by improved Tschannen-Moran ve Woolfolk and tarnscribed to Turkish by Çapa, Çakıroğlu and Sarıkaya, which is used for evaluating primary school teachers? attitude for teacher-ship. Also, some qusetions to learn the teachers? age, sex, school and city where they are working, professional time, alma mater. With these questions, perception of self-efficacy and attitudes for teachership are tried to research.The teacher who are working in Ağrı constitute the population. According to this population, 382 primary school teachers, who are teaching at the schools in the centre of Ağrı, Eleşkirt, Patnos and Taşlıçay and were chosen randomly. During the analysis of data, the frequency, arithmetic mean, standard of data were gotten devia-tion by using the SSPS packet program. Moreover, according to some variants, T-test and Man Whitney U test, Kruskall Wallis H test were performed and the significant difference among primary school teachers? perceptions of self-efficacy and attitude for teachership were searched.
Collections